اعتصاب غذای اساتید دانشگاه پرینستون در حمایت از نوار غزه

گروهی از اساتید دانشگاه پرینستون در محکومیت حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه اعتصاب غذای ۲۴ ساعته کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المیادین، گروهی از اساتید دانشگاه پرینستون صبح امروز شنبه اعلام کردند: در راستای همبستگی با مردم نوار غزه و همبستگی با دانشجویان خود که به مدت ۵ روز در اعتصاب غذا هستند دست به اعتصاب غذای ۲۴ ساعته خواهند زد.

این اطلاعیه پس از آن منتشر شد که دانشجویان دانشگاه نیوجرسی در ابتدای ماه جاری، اعتراضات خود را تشدید کرده‌اند و اعتصاب غذا کرده‌اند تا زمانی که دانشگاه به خواسته‌های آنها مبنی بر قطع روابط اقتصادی و مالی با رژیم صهیونیستی و تحریم آکادمیک و فرهنگ کامل با این رژیم پاسخ دهد.

دانشجویان گفتند: از زندانیان سیاسی فلسطینی  که از سال ۱۹۶۸ در زندان‌های اسرائیل دست به اعتصاب غذا زده‌اند، الهام گرفته‌اند.

دانشجویان اظهار کردند: اعتصاب غذای آنها «نماد تعهد قاطع آنها به عدالت و همبستگی» است.

روزنامه بریتانیایی گاردین در مطالعه‌ای که بر روی خشونت‌های سیاسی و اعتراضات سیاسی در سراسر جهان انجام شده است، اعلام کرد که ۹۷ درصد از تظاهرات‌هایی که از اواسط آوریل در دانشگاه‌های آمریکا برگزار شد، «مسالمت‌آمیز» بوده است.

بنیاد آکلد، سازمان مستقل و غیرانتفاعی متخصص انگلیسی در زمینه در جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات دقیق درگیری‌ها گفت: پس از تجزیه و تحلیل ۵۵۳ تظاهرات در دانشگاه‌های آمریکا در سراسر کشور، بین ۱۸ آوریل تا ۳ می، مشخص شد که فقط کمتر از ۲۰ مورد از این تظاهرات به خشونت شخصی جدی یا آسیب مالی منجر شده است.

در همان دوره، این طرح حداقل ۷۰ مورد مداخله قهرآمیز پلیس علیه اعتراضات در دانشگاه‌های آمریکا، از جمله دستگیری تظاهرکنندگان و استفاده از تاکتیک‌های متفرق فیزیکی، از جمله مواد شیمیایی، باتوم، و دیگر انواع نیروی فیزیکی را ثبت کرده است.

کد خبر 1762838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha