اجرای طرح «مسجد محوری دادگستری» در اصفهان

رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: میز خدمت دادگستری‌های سراسر استان در مساجد در قالب طرح «مسجد محوری دادگستری» برپا شده و خدمت رسانی به مردم انجام می‌شود.

حجت الاسلام «اسدالله جعفری» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان با اشاره به ارتباط مسئولان قصایی استان اصفهان از طریق میز خدمت مساجد اظهار داشت: دادگستری این استان از ظرفیت مساجد محلات و مناطق شهری و روستایی برای پاسخگویی به مردم و همچنین آموزش عمومی استفاده می کنند.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان به طرح «مسجد محوری دادگستری» اشاره کرد و افزود: در قالب این طرح میز خدمت در مساجد ایجاد شده و مسئولان قضایی پاسخگوی مردم خواهند بود.

وی ادامه داد: مسئولان قضایی حداقل ۲ مرتبه در ماه با حضور در مساجد حوزه قضایی خود نسبت به سوالات مردم پاسخگو خواهند بود و آموزش حقوقی ارائه می دهند که این خدمت ارتباط جامعه با دستگاه قضایی را تقویت کرده و توانسته سطح دانش عمومی را افزایش دهد.

حجت الاسلام جعفری با بیان اینکه خدمات الکترونیک قضایی هم در بعضی از مساجد ارائه می‌شود، تصریح کرد: این خدمت و مشاوره قضایی در نقاط محروم موثر بوده و در رفع بسیاری از مشکلات آنان کارساز است.

وی پیشگیری از آسیب های اجتماعی و وقوع جرم را مهم خواند و اذعان داشت: در این جلسات با ارائه محتوای آموزشی توسط کارشناسان و قضات، افراد آگاه شده و زمینه وقوع بسیاری از جرائم را کاهش خواهد داد.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه در بعضی از مناطق شهروندان نسبت به عملکرد دستگاه‌ها گلایه داشته و یا خواهان خدمات بشتر بوده اند، خاطرنشان کرد: مسئولان قضایی شهرداران، مسئولان بعضی از ادارات و رئیس کلانتری محله را هم همراه خود کرده‌اند و در جلسات مساجد حضور پیدا می‌کنند.

وی این حضور منسجم را گره گشای بسیاری از دغدغه‌ها و نیازهای مناطق دانست و گفت: از ظرفیت مسجد محله برای رفع نیاز محلات باید استفاده شود که چنین اقدامی قابلیت فراگیری و حضور دیگر مسئولان را دارد.

کد خبر 1787236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha