گرسنگی و بمباران/ مقام سازمان ملل: شمال غزه سیاه ترین لحظه خود را می گذراند

«ولکر تورک» کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد امروز تاکید کرد: ساکنان شمال نوار غزه تاریک‌ترین لحظه خود را می گذرانند، به همین دلیل رهبران جهان به موجب کنوانسیون ژنو ملزم هستند به قوانین بین‌المللی بشردوستانه احترام بگذارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از خلیج آنلاین، «ولکر تورک» کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد امروز جمعه(چهارم آبان)  با انتشار بیانیه‌ای از رهبران جهان خواست تا برای اطمینان از احترام به قوانین بین المللی بشردوستانه  برای نجات ساکنان شمال نوار غزه که در نتیجه رنج گرسنگی ناشی از محاصره اسرائیل «تاریک ترین لحظه» را سپری می کنند، اقدامی انجام دهند.

 فولکر تورک در این بیانیه گفت: بمباران شمال غزه متوقف نمی‌شود. ارتش اسرائیل به صدها هزار نفر دستور خروج بدون تضمین بازگشت داده است و هیچ راه امنی برای خروج وجود ندارد.

 وی افزود: بمباران همچنان ادامه دارد و ارتش اسرائیل خانواده ها را از هم جدا می کند و بسیاری را بازداشت می کند. افرادی که در حال فرار هستند، هدف گلوله قرار گرفتند.

تورک تاکید کرد: تاریک‌ترین لحظه در درگیری غزه در شمال نوار غزه رخ می دهد، جایی که ارتش اسرائیل، تمامی ساکنان را در معرض بمباران، محاصره، گرسنگی، آوارگی اجباری و بازداشت قرار داده است.

 این مقام سازمان ملل متحد گفت: رهبران جهان به موجب کنوانسیون ژنو ملزم هستند به قوانین بین‌المللی بشردوستانه احترام بگذارند.

 وی تاکید کرد: سیاست ها و اقدامات اسرائیل در شمال غزه تهدیدی برای خالی کردن منطقه از وجود تمامی فلسطینی‌ها است. ما با جنایات وحشیانه از جمله جنایت علیه بشریت روبرو هستیم.

 وی با بیان اینکه دسترسی به شمال غزه «بسیار محدود» است، تأکید کرد: هفته‌هاست که تقریباً هیچ کمکی به این منطقه نرسیده است و محدودیت‌های غیرقانونی باقی مانده است و بسیاری از آنها اکنون با قحطی مواجه هستند.

کد خبر 1787237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha