حجت الاسلام کاظم صادقی گفت: مهمترین مسئله در دفاع مقدس این است که جوانان با الگو برداری از دفاع مقدس و سبک مدیریتی آن می توانند همه مشکلات را حل کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز (۳۱ شهریور ماه) حجت الاسلام کاظم صادقی در خطبه های نماز جمعه جازموریان، ضمن توصیه به رعایت تقوی الهی، گفت: یکی از معضلات اجتماعی امروز جامعه، عدم کنترل خشم و مدیریت نکردن عصبانیت و خشم است.

امام جمعه جازموریان افزود: عدم کنترل خشم و مدیریت نکردن عصبانیت و خشم عامل بسیاری از معضلات اجتماعی در جامعه شده و بهترین راه برای مدیریت آن، بردباری و صبر است.

وی با اشاره به شهادت امام حسن عسکری (ع) و آغاز سالروز امامت حضرت ولی عصر (عج)، بیان کرد: گر چه عمر نورانی امام عسکری (ع) کوتاه بود اما یک ویژگی منحصر به فرد داشت و آن هم تغییر عصر حضور به عصر غیبت بود.

حجت الاسلام صادقی خاطرنشان کرد: مهمترین راهبرد دوران ۶ ساله امامت آن حضرت برنامه ریزی دقیق در خصوص استقرار، بسط و تحقق کامل فرهنگ مهدویت بود و راهبرد امروز جامعه اعتقاد به امامت و دعا برای تعجیل فرج است.

خطیب جمعه جازموریان ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، به دیدار مقام معظم رهبری با یادگاران دفاع مقدس و خانواده شهدا، اشاره کرد و ادامه داد: در نگاه اول دفاع مقدس را باید بشناسیم و معرفی کنیم.

وی عنوان کرد: ویژگی منحصر به فرد دفاع مقدس از دیدگاه مقام معظم رهبری را که همان ایمن سازی کشور، رشد و استحکام فکر مقاوم‌ در خود کشور و گسترش مرزهای مقاومت از دستاوردهای دفاع مقدس می باشد را باید تبیین کرد. 

حجت الاسلام صادقی تصریح کرد: مهمترین مسئله در دفاع مقدس این است که جوانان با الگو گیری از دفاع مقدس و سبک مدیریتی آن می توانند همه مشکلات را حل کنند.

امام جمعه جازموریان با اشاره به آغاز سال تحصیلی، اظهار کرد: با توجه به نقشه های دشمن برای دانشجویان و دانش آموزان مهمترین مسئله در ایام برنامه ریزی مبتکرانه، جهادی و ورود جدی به دو ساحت مدرسه و مسجد با راه‌اندازی زنگ گفتگو و ارتباط چهره به چهره و رونق جلسات همفکری است.

وی به تحولات شمال غرب کشور و درگیری های بین کشور ارمنستان و آذربایجان اشاره کرد و گفت: مهمترین محورهای آن دو نکته است که اول چشم انداز درگیری ها چیست؟ و دوم موضع ایران در برابر این بحران سازی و سناریوها چه می باشد؟.

حجت الاسلام صادقی اضافه کرد: البته نکته تامل این است که دولت جمهوری اسلامی ایران همواره به دنبال تقویت رایزنی های سیاسی و دیپلماتیک بین دو کشور است و در کنار آن تاکید بر خط قرمز های منطقی ایران اسلامی است.

خطیب جمعه جازموریان تصریح کرد: مهمترین رویکرد ایران در مسئله ارمنستان و آذربایجان، تاکید بر اهرم قدرت سخت در مواجهه با تحرکات نامشروع است و هر اقدامی که منجر به تضییع حقوق حقه ملت ایران باشد به شدت به آن پاسخ خواهد داد.

وی ضمن تشکر از زحمات مسئولین در همه حوزه ها، خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین مسائلی که در این ایام باعث گلایه مردم خصوصا کشاورزان شده، عدم پرداخت مطالبات آنها و وعده های بی پایان و مکرر مسئولین است.

حجت الاسلام صادقی عنوان کرد: از استاندار و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی خواستار رسیدگی سریع جهت پرداخت مابقی مطالبات مردم و کشاورزان جنوب کرمان هستیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha