مدیرکل رسانه های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه این حجم از حضور زنان در این جشنواره بیانگر ظرفیت بالای آنان در حوزه رسانه است گفت: این جشنواره می‌تواند سنگ بنای برگزاری جشنواره‌هایی با همین رویکرد در ایران باشد.

به گزارش خبرنگار شبستان از مشهد، علیرضا شیروی در حاشیه جشنواره بین‌المللی رسانه خورشید در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این جشنواره می‌تواند سنگ بنای برگزاری جشنواره‌هایی با همین رویکرد در ایران باشد.

وی افزود: زنان نیمی از اعضای جامعه ایران را تشکیل می‌دهند و حضور گسترده‌ای در عرصه رسانه دارند؛ ۴۰ درصد از فعالین رسانه دنیا که در سامانه جامع رسانه‌ها ثبت‌نام کرده‌اند، از بانوان هستند، این حجم از حضور زنان در این جشنواره بیانگر ظرفیت بالای آنان در حوزه رسانه است. 

مدیرکل رسانه های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: تاکنون همایشی در حوزه زنان در سطح بین‌الملل نداشتیم به همین مناسبت معاونت مطبوعاتی طرح برگزاری جشنواره زن و رسانه با عنوان خورشید را مطرح کرد که با مشارکت شهرداری مشهد، همکاری بنیاد گوهرشاد، معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری در این شهر درحال برگزاری است.

وی یادآور شد: امیدواریم با برگزاری این همایش، زنان رسانه‌ای که در ایران فعالیت می‌کنند و زنان رسانه‌ای دیگر که از بیش از ۴۰ کشور جهان (۱۰۰ نفر) به مشهد آمده‌اند؛ ظرفیت‌های یکدیگر را بشناسند. 

شیروی تصریح کرد: گفت‌وگو در خصوص موضوعات مرتبط با زنان مانند رسانه مقاومت، خانواده و... بین شرکت‌کنندگان انجام و در جلسات و سخنرانی‌ها به این موضوعات پرداخته شد. 

پایان پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha