حجت الاسلام حمید بامری گفت: کسانی که روی این میز قمار نشسته اند کافیست امسال به سالن سخنرانی مجمع عمومی سازمان ملل به هنگام سخنرانی نتانیاهو نگاهی بیاندازند که جهان دیگر گوش شنوایی برای دروغ پردازی و فریبکاری های رژیم صهیونیستی ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز (۱۴ مهرماه) حجت الاسلام حمید بامری در خطبه های نماز جمعه عنبرآباد، با بیان اینکه والدین در قبال فرزندان تکالیفی دارند، گفت: به عدالت رفتار کردن، نام نیک انتخاب کردن، نسبت به امور دینی و اخلاقی آنها اهتمام داشتن، تربیت صحیح و آموختن آداب اجتماعی و معاشرت برخی از این تکالیف است.

امام جمعه عنبرآباد تربیت فرزندان در زمینه های مختلف را مورد اهتمام ویژه اسلام دانست و افزود: خداوند متعال در قرآن کریم در قالب پندهای لقمان حکیم به فرزندش توجه انسان‌ها را به مفهوم مسئولیت پذیری در برابر فرزندان جلب کرده است.

وی بیان کرد: یکی از وظایف و رسالت‌ های والدین در برابر فرزندان، نامگذاری و انتخاب نام نیکو برای آنها است که به این مهم در روایات تاکید فراوان شده است رسول اکرم اسلام (ص) فرمودند؛ از حقوق فرزند بر والدین این است که نام نیک بر او بگذارد و او را نیکو ادب کند.

حجت الاسلام بامری ابراز کرد: مادامی به سبک زندگی و سیره شهدا می نگریم، توجه به نامگذاری فرزندان بر اساس آموزه‌ها و موازین دین اسلام از آداب زندگی این الگوهای زوال ناپذیر آنها بوده همچنین توسل به اهل بیت (ع) و توجه به آثار وجودی فرزندی که هم نام با آنهاست، از معیارهای انتخاب نام فرزند در زندگی شهدا است.

خطیب جمعه عنبرآباد اظهار کرد: یکی از آثار نام نیک گذاشتن بر فرزندان این است که انسان سعی می‌کند مثل صاحب اصلی نام باشد و ویژگی های خوب صاحب اصلی نام را کسب می کند.

وی نامگذاری را یکی از عوامل مهم در شکل گیری شخصیت کودک از لحاظ معنوی و اجتماعی برشمرد و عنوان کرد: نام نیکو می‌تواند انگیزه نیکوکاری و گرایش به سوی الگوی مطلوب را در فرد ایجاد کند و هم نام بودن با انسان‌های بزرگ احساس غرور و طراوت را در او ایجاد می‌کند.

حجت الاسلام بامری با اشاره به بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با مهمانان کنفرانس وحدت، ابراز کرد: ایشان در این دیدار اهانت‌های اخیر به ساحت مقدس قرآن کریم و قرآن سوزی در اروپا را یک طراحی پشت صحنه و ناشی از احساس خطر قدرت‌های زورگو از تعالیم قرآن کریم به سیب تهدید بودن مفاهیم والای قرآن برای این قدرت های فاسد خواندند.

امام جمعه عنبرآباد اضافه کرد: مفاهیم بلند قرآن کریم در زمینه‌ های مختلف اعم از حقوق بشر، حقوق خانواده، مسائل علمی، خلقت جهان، تاریخ ادیان و انبیا مخصوصاً با اعجاز، کلمات و عبارات زیبای آن به نحوی‌ منجر به رشد قابل توجه گرایش غربی ها به اسلام در دهه‌های اخیر شده است.

وی تصریح کرد: گرایش غربی ها به اسلام در دهه‌های اخیر باعث شده تا دشمنان اسلام احساس خطر کنند و در صدد تصویر سازی منفی از دین اسلام و کتاب آسمانی قرآن و قبح شکنی از توهین به آن و تلاش برای شکستن قداست قرآن کریم کنند.

حجت الاسلام بامری ادامه داد: قطعا دشمنان اسلام با این اقدامات راه به جایی نخواهند برد و این گونه اقدامات به ضرر آنها تمام خواهد شد و دنیا هویت آنها را بیشتر می شناسد.

خطیب جمعه عنبرآباد با بیان اینکه احساس خطر قدرت‌های زورگو از مفاهیم کتاب مقدس قرآن با ظرافت در بیانات مقام معظم رهبری مورد توجه و تاکید قرار گرفته، خاطرنشان کرد؛ ایشان خطاب به دولت‌هایی که به دنبال عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند فرمودند؛ این قمار محکوم به شکست است.

وی اضافه کرد: به قول اروپایی‌ها این دولت‌ها دارند روی اسب بازنده شرط بندی می‌کنند چرا که دولت جعلی اسرائیل رفتنی است، اگر نگاهی به اوضاع و احوال رژیم اشغالگر قدس بیندازیم می‌بینیم که امروز این رژیم بی‌ثبات‌ ترین دولت را در طول عمر خودش تجربه می‌کند..

حجت الاسلام بامری با بیان اینکه مخالفان دولت رژیم غاصب صهیونیست در سرزمین‌های اشغالی در تظاهرات ده‌ها هزار نفری این بی‌ثباتی و تزلزل را بازتاب می‌دهند، ابراز کرد: امروز بساط مقاومت در منطقه پهن و گسترانیده شده، ملت‌های منطقه سهم خودشان در این بساط را مشخص کردند ان شاءالله محور مقاومت در وقت و زمان خودش ضربه کاری را بر پیکره نحیف اشغالگران، متجاوزان، و تروریست‌های آمریکایی و اسرائیلی خواهند زد.

امام جمعه عنبرآباد با اشاره به این که از سال ۲۰۰۶ تاکنون رژیم صهیونیستی در هیچ جنگی پیروز نشده، عنوان کرد: ارتش اسرائیل از جنگ ۳۳ روزه تا به امروز ضربات سختی را به جان خریده و این پیکر زخمی خسته و سست شده است.

وی اظهار کرد: طبق نقل قول فرمانده نیروهای ذخیره اسراییل که اخیرا اعتراف کرده، یک کمربند ۲۵۰۰ موشکی اسراییل را محاصره کرده و همچنین اعتراف می‌کند که این کمربند مانند یک بمب هسته‌ای بدون بقایای هسته‌ای است.

حجت الاسلام بامری ادامه داد: فرمانده نیروهای ذخیره اسراییل می‌گوید؛ اسرائیل باید به طور همزمان در ۵ میدان موازی بجنگد، میدان حزب الله در لبنان، مبارزان سوری در سوریه، جهاد اسلامی، حماس در غزه و هسته‌های آشکار و پنهان در کرانه باختری، این‌ها اعتراف یک ژنرال اسرائیلی در مورد واقعیت میدان در غرب آسیا است، حالا دولت‌هایی که خواب عادی سازی روابط با اسراییل را می بینند بر چه اساسی محاسبه کرده اند.

خطیب جمعه عنبرآباد ابراز کرد: امروز اندیشکده‌های آمریکا با حضور استراتژیست‌های سیاسی و نظامی مشغول چرتکه اندازی و هزینه فایده دار کردن ادامه مبارزه علیه ملت ایران و ملت‌های منطقه به ویژه محور مقاومت هستند.

وی بیان کرد: امروز شل شدن انگشت روی ماشه براندازی، دربدری تجزیه طلبان، ناامیدی تحریم طلبان، عقب‌ نشینی کاخ سفید، سرعت گرفتن چند جانبه گرایی، سقوط نظام تک قطبی و فرو ریزی توهم جامعه جهانی تحت رهبری آمریکا، نشان می دهد عادی سازی روابط با اسراییل یک قمار سیاسی که ممکن است دولت‌هایی که در این حال و هوا هستند، موجودیت خود را از دست دهند.

حجت الاسلام بامری اظهار کرد: کسانی که روی این میز قمار نشسته اند کافیست امسال به سالن سخنرانی مجمع عمومی سازمان ملل به هنگام سخنرانی نتانیاهو نگاهی بیاندازند که جهان دیگر گوش شنوایی برای دروغ پردازی و فریبکاری های رژیم صهیونیستی ندارد.

امام جمعه عنبرآباد عنوان کرد: دولت‌ها و ملت‌ها باور کنند که رژیم غاصب صهیونیستی رفتنی است و اسرائیل از درون در حال فروپاشی و نابودی می باشد و ان شاءالله بزودی شاهد آن خواهیم بود.

وی ضمن گرامیداشت هفته نیروی انتظامی، خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی آن سازمان رشید و بازوان توانا و شانه‌های پرتحملی است که می‌تواند و می‌خواهد بار سنگینی را بر دوش بگیرد و خدمتی بزرگ برای مردم انجام دهد و آن هم تامین امنیت برای جامعه است.

حجت الاسلام بامری با بیان اینکه شعار امسال بزرگداشت هفته نیروی انتظامی، شهروند قانون مدار و پلیس خدمتگزار است، تصریح کرد: این شعار گویای این واقعیت مهم است که نعمت عظیم امنیت اجتماعی از سوی خداوند متعال وقتی نصیب یک ملت می‌شود که این دو رکن تامین کننده امنیت در کنار هم باشند.

خطیب جمعه عنبرآباد تاکید کرد: رکن اول قانون مداری مردم و رکن دوم خدمتگزاری پلیس است، میزان برقراری امنیت رابطه مستقیم با کیفیت این دو مولفه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha