براساس گزارشات رسیده غیر از قطعی موقت برق در تایباد سایر تاسیسات زیربنایی استان آسیبی ناشی از زلزله افغانستان نداشته اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، بر اثر زمین لرزه ۶.۳ ریشتری صبح روز شنبه در کشور افغانستان، گزارشات متعددی پیرامون خسارات احتمالی این حادثه به تاسیسات زیربنایی استان و به خصوص برق و گاز در شهرهای مرزی مانند تایباد که نزدیکترین شهر به مرکز زلزله بود، دریافت شد.

براساس گزارشات رسیده  یکی از فیدرهای فشار متوسط بر اثر برخورد با هادی شبکه برق تایباد قطع شده بود که منجر به قطعی برق در این شهر شد. اما کارکنان واحد اتفاقات و عملیات مدیریت برق تایباد بلافاصله نسبت به رفع عیب در شبکه اقدام کردند و برق همه مشترکین این شهرستان دوباره وصل شد.

بنا بر این گزارش غیر این مورد، خوشبختانه تاکنون وقوع حادثه یا خسارت دیگری ناشی از زلزله در شبکه برق تایباد گزارش نشده است.

شبکه گاز استان در اثر زلزله خسارت ندیده است

 حسن افتخاری مدیریت عامل شرکت گاز خراسان رضوی نیز در خصوص خسارت‌های احتمالی زلزله در شهرهای مرزی به تاسیسات گازرسانی گفته است: در جلسه‌ای که با حضور مدیر عامل و اعضای کمیته مدیریت بحران در محل مرکز مدیریت شرایط اضطراری شرکت گاز استان خراسان رضوی برگزار شد، ضمن برقراری ارتباط با روسای ادارات گاز شهرستان‌های هم‌مرز با افغانستان شامل تایباد، خواف، باخرز و تربت جام، آخرین وضعیت شبکه‌های گازرسانی مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: بر این اساس جریان گاز در همه شهرهای استان برقرار است و خوشبختانه تاکنون هیچگونه آسیب و خسارتی به شبکه و تاسیسات گاز گزارش نشده است.

پایان پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha