نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان این که مسئولیت دستگاه های فعال در مساجد مشخص نیست، گفت: باید مدیریت و تولیت مسجد دست یک مدیر مشخص باشد.

حجت‌الاسلام احد آزادیخواه در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، با اشاره به مهمترین مسائل و مشکلات مساجد حوزه انتخابیه خود گفت: در مورد مساجد ما نیاز به قانون جامع و مانع داریم که شرح وظایف دستگاه های متولی مسجد مستوفی و شفاف مشخص شود. یعنی باید شرح وظیفه بسیج، سازمان تبلیغات اسلامی، مرکز رسیدگی به امور مساجد، کانون های فرهنگی و هنری و سازمان اوقاف و امور خیریه و همه دستگاه های که در بحث مسجد مسئولیت دارند مشخص باشد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: متاسفانه برخی مسئولیت های این دستگاه ها شفاف نیست، اگر چه ممکن است هر دستگاه از نظر خودش برابر ضوابط داخلی مسئولیت های شفافی را اجرایی کند ولی در عرف جامعه این شفافیت وجود ندارد.

وی ادامه داد: در مساجد حوزه انتخابیه ما نیز علاوه بر این عدم شفافیت و مشکلاتی که در بحث های مدیریتی مساجد وجود دارد، کمبود اعتبارات برای کارهای ساخت و ساز، تعمیر و بازسازی مساجد باعث شده است که بنای بسیاری از مساجد ما آسیب ببینند. البته گاهی این کمبود اعتبارات در بحث تجیهز مساجد به برخی امکانات نیز مشکلاتی را ایجاد می کند که جای تاسف دارد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: باید از بین دستگاه ها یک مدیر مسجد شناسایی کنیم که مدیریت و تولیت مسجد دست یک مدیر مشخص باشد. اگر هم قرار است از طریق تعیین هیات امنا مساجد اداره شوند شیوه انتخاب هیات امنا باید مشخص باشد. شاید دستگاه ها بگویند شیوه انتخاب هیات امنا مشخص است ولی از نظر مردم این شیوه جامع و کامل نیست. لازم است شیوه برگزاری انتخابات شرح وظایف هیات امنا باید بروز رسانی شود.

عضو مجمع روحانیون مجلس شورای اسلامی گفت: باید به گونه ای در مساجد کار کنیم که مسجد طراز اسلامی در انتظار مساجد کشور باشد. اینکه مساجد جامعه اسلامی از انواع مشکلات چه در بحث های مدیریتی و ساخت و ساز رنج ببرند در شان جامعه اسلامی نیست.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha