سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه گفت: طبق تکلیفی که مجلس برای وزارت ارشاد در برنامه هفتم تعیین کرد، این وزارتخانه مکلف است با همکاری نهادهای فعال در مساجد طرح مسجد محوری را تهیه و به هیات وزیران ارائه دهد.

محسن زنگنه در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به مصوبه مجلس در برنامه هفتم توسعه مبنی بر محوریت قرار گرفتن وزارت ارشاد در منظومه راهبری مسجد گفت: در مجلس مصوبه‌ای داشتیم در رابطه با مسجدمحوری محلات که طبق این مصوبه وزارت ارشاد مکلف می شود طرحی را با همکاری تمامی نهادهای فعال در مساجد تهیه و به هیئت وزیران برای تصویب ارایه دهد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه اظهار کرد: این مصوبه با این هدف تنظیم و در صحن تصویب شد که مساجد در محلات به عنوان محوریت قرار گیرند و برخی از امور با محوریت مساجد انجام شود. طرح را باید خود وزارت ارشاد تهیه و برای تصویب به هیات وزیران ارائه کند.

وی ادامه داد: ما نمی توانیم برای نهادهای چون امور مساجد یا شورای عالی انقلاب فرهنگی که زیر نظر رهبری است، تعیین تکلیف کنیم. بر فرض مثال نمی توانیم برای شورای عالی انقلاب فرهنگی یا امور مساجد تکلیف مشخص کنیم که فلان کار را انجام دهد. ولی گفتیم این طرح را وزارت ارشاد با همکاری سایر بخش ها تهیه و به هیئت وزیران ارایه دهد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: نیازی به تصویب این طرح در صحن مجلس نیست و تصویب آن در هیئت وزیران کفایت می کند. البته ما ماده دیگری از برنامه هفتم توسعه در رابطه با مدیریت مساجد را داریم که به کمیسیون ارجاع شده که پس از بررسی ها به صحن مجلس ارائه می شود.

گفتنی است؛ مجلس ۲۹ مهرماه در بند ث ماده ۷۵ لایحه برنامه هفتم توسعه مصوب کرد؛ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مکلف است به منظور مردمی سازی فعالیت‌های فرهنگی و استفاده از ظرفیت مساجد و با همکاری مرکز رسیدگی به امور مساجد، سازمان بسیج مستضعفین، سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان اوقاف و امور خیریه، شورای عالی حوزه های علمیه و شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی طرح مسجد محوری در محلات را ظرف سه ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون، تهیه و به تصویب هیأت وزیران برساند.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha