حل تمام گرفتاری‌های مردم در مساجد قابل برنامه ریزی است

آیت الله عابدینی گفت: حل تمام گرفتاری‌های مردم در مساجد قابل برنامه ریزی است، باید ظرفیت مساجد را پیدا کرده و آن را فعال کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه قزوین، آیت الله «عبدالکریم عابدینی» در جمع مجموعه جهادی مسجد موسی ابن جعفر(ع) شهرک مهرگان بیان کرد: فعالیت ‌های ارزشمندی هم اکنون در مساجد درحال انجام است که به واسطه نگاه جدید مسئولان سازمان تبلیغات اسلامی، امور مساجد، همکاری با بسیج و جبهه فرهنگی انقلاب و جوانان بسیجی و طلبه‌های فعال صورت می‌ گیرد که موجب خرسندی است.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: مساجد می‌ تواند اقدامات بزرگی را انجام دهد، حل تمام گرفتاری‌های مردم در مساجد قابل برنامه ریزی است، باید ظرفیت مساجد را پیدا کرده و آن را فعال کنیم.

 

وی اعلام کرد: مساجد علاوه بر فریضه برگزاری و خواندن نماز جماعت باید در امورات دیگر نظیر تبلیغات فرهنگی و اجتماعی، دلگرمی دادن و پشتیبانی کردن از مردم در زمان مشکلات فعال باشند.

 

آیت الله عابدینی اعلام کرد: خداوند متعال می‌ فرماید اگر کار برای خدا انجام شود راهش را هموار خواهیم ساخت و با برکت همراه می‌ شود، در فعالیت مساجد هم این امر به وضوح دیده می‌شود که قطع یقین با توفقیات فراوان همراه خواهد شد.

 

وی با اشاره به مأموریت حضرت موسی(ع) اظهار کرد: حضرت موسی (ع) به خداوند می‌فرماید، می ‌خواهم نام پروردگار جهانیان زنده بماند و علامت دین و برکات تو را در زندگی‌هایمان ببینم، بنابراین زمانی که مأموریتی را برعهده می‌ گیریم بهتر است مانند حضرت موسی(ع) چشم اندازی را در نظر بگیریم که خدایی باشد.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: اگرچه کار طلاب، تبلیغات دینی و برپایی نماز جماعت است، اما می‌توانیم محوریت مسجد را نشان دهیم بنابراین امورات قرآنی، تلاوت و حفظ قرآن و آموزش دین هم باید در مساجد انجام شود.

 

وی خاطر نشان کرد: در مساجد بهتر است که کمک کردن و قرض الحسنه با احسان و بخشش همراه باشد؛ بنابراین بهتر است به فقرایی که در راه خدا در گرفتاری، مشقت، تحریم و مضیقه قرار گرفته اند راهی نشان داد تا بتوانند مشکل شان را برطرف کنند و اگر نتوانستند آن وقت به داد آنها برسیم، چراکه گاهی ممکن است با توجه به محدودیت‌هایی که دارند مشکلات شان را عنوان نکنند.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تأکید کرد: خوشبختانه با حضور مسئول جدید امور مساجد، سازمان تبلیغات اسلامی و خیل عظیمی از طلاب پای کار، یک نگاه انقلابی و رهبر پسند را در مساجد شاهد هستیم که چراغ مساجد را روز به روز روشن تر از گذشته روشن نگه داشته اند.

 

وی یادآور شد: یک افسر قدرتمند و موثر در پشت صحنه فعالیت‌های ارزشمند مساجد از قبیل افکار، اندیشه‌ها، قلم و قدرت رسانه ای وجود دارد که با همکاری و در کنار هم قرار گرفتن قطع یقین شاهد موفقیت‌های بالایی خواهیم بود.

 

کد خبر 1000176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha