ارزش های دفاع مقدس در مقابل تهاجم تبلیغاتی دشمن برای جامعه تبیین شود

آیت الله عبادی با بیان اینکه گرامیداشت یاد و خاطره هشت سال دفاع مقدس خود یک نوع دفاع در مقابل تهاجم تبلیغاتی دشمن است، گفت: باید اهمیت مسئله دفاع و ضرورت آن برای بقاء و حیات و ارزش‌های انسانی در جامعه به درستی تبیین شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله «سید علیرضا عبادی» صبح امروز (۱۵ آبان) در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در سپاه و بسیج خراسان جنوبی اظهار کرد: گرامیداشت یاد و خاطره هشت سال دفاع مقدس خود یک نوع دفاع در مقابل تهاجم تبلیغاتی دشمن است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه اصل دفاع مسئله ای است که در نظام تکوین و فطرت انسان وجود دارد، گفت: دفاع قراردادی نیست که بر اساس آن تقدیس شود، همه‌ی موجودات به نحوی از حیات خود دفاع می کنند.

 

آیت الله عبادی با اشاره به آیه « وَلَوْلَا دَفْعُ اللَّهِ النَّاسَ بَعْضَهُمْ بِبَعْضٍ » افزود: در دین خدا که مطابق با فطرت انسان است، دفاع مسئله ای واجب است چرا که در دنیای امروز بعضی افراد خوی شیطانی و وحشی‌گری دارند و  اگر در مقابلشان ایستادگی و مقاومت نشود همه چیز را نابود می کنند.

 

وی با تأکید بر اینکه دفاع یک واجب فطری و عقلی است که نیاز به اجازه ندارد، ادامه داد: وقتی متجاوزی به داخل خانه کسی وارد می‌شود، ارزش ها، غیرت و ناموس او را مورد تهاجم قرارمی دهد، باید آتش به اختیار  عمل کند و منتظر اجازه کسی جهت دفاع نماند.

 

امام جمعه بیرجند تأکید کرد: اگر اهمیت مسئله دفاع و ضرورت آن برای بقاء و حیات و ارزش های انسانی در جامعه به درستی تبیین شود و جمعیت عظیم مسلمانان در جهان فقط در همین یک مورد دینی با هم اتحاد می داشتند؛ دشمنان برای همیشه ساکت خواهند شد.

 

آیت الله عبادی در ادامه با ابراز تأسف از ناآگاهی دینی و انحرافاتی که به وسیله استعمارگران در جامعه به وجود آمده است، تصریح کرد:  همواره در طول تاریخ استعمارگران تلاش داشته اند که مسلمانان را در جهل و نادانی نگه دارند.

 

به گفته وی چه نادانی از این بدتر که افرادی خود را مسلمان می نامند ولی در جنگ نیابتی برای اهداف استعماری غرب، بقیه مسلمانان را می کشند، اما با دشمنان اصلی اسلام کاری ندارند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ریشه به وجود آمدن گروهک های مانند داعش، طالبان، القاعده و غیره را ابله بودن دانست و گفت: در دنیای امروزی که کفر و الحاد جهت از بین بردن ارزش ها و حقوق انسان‌ها با یکدیگر هم دست و مسلح شده اند، افرادی که با برخورداری از شعور بالای انسانی و دینی در مقابل ظلم مقاومت می کنند بسیار ارزشمند هستند.

 

آیت الله عبادی در ادامه افزود: در روایت ها آمده افرادی که قبل از ظهور حضرت حجت (عج) در راه دین و پیاده کردن ارزش های اسلامی مقاومت می‌کنند، ارزش‌شان از خوبان و صالحان پس از ظهور بالاتر است.

 

وی با اشاره به اینکه در روایات بالاتر از مقام شهادت نیز آمده است، تصرح کرد: بالاتر از شهیدان افرادی هستند که در راه رسیدن به خدا و دفاع از حق، در کنار شهیدان جهاد کرده، اما زنده مانده و در زندگی نیز ترک همه‌ی امور دنیایی کردند و فقط عاشق وصال پروردگار هستند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در پایان عنوان کرد: برای گرامیداشت دفاع مقدس علاوه بر اینکه یاد شهیدان باید همواره زنده نگه داشته شود، باید از شهیدان زنده و افرادی که همواره در راه شهدا ثابت قدم مانده‌اند، تجلیل شود.

 

 

 

کد خبر 1000217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha