۲۳ درصد مدارس قزوین نیازمند بازسازی و مقاوم سازی است

جوانبخت گفت: ۱۲ درصد مدارس استان قزوین نیاز به مقاوم سازی و ۱۱ درصد نیاز به تخریب و بازسازی دارد.

«عسکرعلی جوانبخت» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قزوین گفت: از ۱۰ هزار و ۷۸۵ کلاس درس در استان قزوین، ۸ هزار و ۳۰۴ کلاس درس دارای استحکام است.

 

 

مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین ادامه داد: در این میان، یک هزار و ۲۹۴ کلاس درس نیاز به مقاوم سازی دارد و یک هزار و ۱۸۶ کلاس درس هم نیازمند تخریب و بازسازی است.

 

وی افزود: ۷۷ درصد از مدارس استان قزوین دارای استحکام است و ۱۲ درصد نیاز به مقاوم سازی و ۱۱ درصد نیاز به تخریب و بازسازی دارد.

 

جوانبخت عنوان کرد: بیشترین مناطقی که در استان، مدارس آنها نیاز به بازسازی و مقاوم سازی دارد، منطقه دشتابی شهرستان بوئین زهرا، شهرستان البرز و ناحیه یک قزوین است.

 

وی اعلام کرد: از ۲۳۶ هزار دانش آموز این استان، حدود ۱۵ درصد در مدارس غیرمستحکم تحصیل می کنند و مدارس آنها نیاز به تخریب، بازسازی و مقاوم سازی دارد.

 

مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین با اشاره به اهمیت مشارکت خیران در بازسازی و مقاوم سازی مدارس اظهار کرد: ۳۰۰ خیر مدرسه ساز در سطح استان قزوین داریم که این امر زیبنده استان نیست چراکه استان قزوین یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و باید مردم بیشتر در امر مدرسه سازی و احداث فضاهای آموزشی مشارکت داشته باشند.

 

وی خاطر نشان کرد: مردم باید در بحث فضاهای آموزشی کمک کنند و مهم این است بتوانیم این فرهنگ را در اقشار مختلف نهادینه کنیم، البته موسساتی مانند بنیاد برکت، بنیاد علوی و برخی از بانک ها هم با ما همراهی دارند که می طلبد همکاری این موسسات هم افزایش یابد.

 

کد خبر 1000221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha