مراجعه دیرهنگام به مراکز درمانی مهم ترین علت فوت بیماران کرونایی در روستاها

فرماندار شیروان گفت: مراجعه دیرهنگام به مراکز درمانی مهم ترین علت فوت بیماران کرونایی در روستاهاست.

«امین رضا مرآتی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارداشت: میزان ابتلا در روستاها ۲۰ درصد بوده اما میزان فوتی ها در روستاها ۳۰ درصد است که مهمترین علت فوت بیماران در روستاها، مراجعه دیرهنگام به مراکز درمانی است.

 

فرماندار شیروان بیان کرد: تعداد فوتی های کرونایی آبان ماه نسبت به ماه های قبل در این شهرستان افزایش داشته است که از ابتدای شیوع کرونا تاکنون، بیش از 6 هزار مورد تست کرونا در این شهرستان انجام شده است.

 

مرآتی با اشاره به اینکه میانگین کلی فوت شدگان در شهرستان ۶۶ سال بوده که تعداد فوتی های خانم و آقا برابر است، عنوان کرد: پرسنل و کادر درمان به صورت شبانه روزی در حال خدمات دهی به بیماران کرونایی هستند و این می طلبد مردم عزیز هم نکات بهداشتی را بیشتر رعایت کنند.

 

وی تصریح کرد: کادر اجرایی مدارس به عنوان سیستم اداری محسوب می شود و باید با ۵۰ درصد ظرفیت جهت انجام امورات مربوط به تدریس مجازی فعالیت کنند.

 

وی با بیان اینکه برخورد با متخلفین بهداشتی با قاطعیت ادامه دارد، خاطرنشان کرد: اگر در دستگاه اجرایی مدیر یا کارکنان از ماسک استفاده نکنند بلافاصله آن اداره پلمب خواهد شد و با خاطیان برخورد می شود.

 

مراتی ادامه داد: تعامل خوب اعضای ستاد مقابله با کرونا در جهت اجرای طرح محدودیت ها بسیار خوب بوده که جای تقدیر و تشکر دارد.

 

نماینده عالی دولت در شیروان گفت: با توجه به اینکه شیروان در وضعیت نارنجی کرونا است برای سلامت مردم یک بخش «آی. سی. یو» جدید با 9 تخت به بیمارستان تخصصی آیت الله هاشمی رفسنجانی در شیروان اضافه شد.

 

مرآتی با اشاره به کمبود شدید نیروی انسانی در بخش درمان اظهار داشت: اینک تعداد نمونه گیری های سرپایی نسبت به مهرماه در این شهرستان دو برابر افزایش داشته است.

 

وی گفت: همچنین یک سالن بحران تجهیز شده که چنانچه بیماری از حالت کنترل خارج شد در قالب بستری موقت یکسری خدمات صورت گیرد.

 

شیروان به عنوان دومین شهر پرجمعیت خرسان شمالی در 60 کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

کد خبر 1000246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha