۱۵۳ روستا از  نعمت گاز برخوردارند

مدیر شرکت گاز شیروان گفت: اینک ۱۵۳ روستای این شهرستان از نعمت گاز برخوردارند.

«خداوردی اکبرزاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارداشت: اینک ۱۵۳ روستای این شهرستان در سه بخش مرکزی، سرحد و قوشخانه از نعمت گاز برخوردارند.

 

مدیر شرکت گاز شیروان بیان کرد: شمار روستاهای گازرسانی‌ شده در این شهرستان تا پیش از دولت تدبیر و امید ۴۰ مورد بود که اکنون با افزایش حدود چهار برابری، شمار آن به ۱۵۳ روستا رسیده است.

 

اکبرزاده ضریب نفوذ گاز در این شهرستان را ۹۹.۷ درصد عنوان و افزود: اکنون به جز روستای «رشوانلو» در بخش مرکزی، که به علت قرار گرفتن در منطقه ای کوهستانی و خرابی جاده، هنوز گازرسانی نشده است، همه مناطق روستایی این شهرستان گازرسانی شده است.

 

وی با اشاره به اقدامات ارزنده دولت تدبیر و امید در حوزه گازرسانی روستایی در این شهرستان عنوان کرد: بخش های محروم و مرزی سرحد و قوشخانه، که علیرغم سردسیر بودن، فاقد گاز بودند، در سال های اخیر گازرسانی شده و اهالی آن از خدمات این بخش بهره مند شده اند.

 

اکبرزاده در خصوص روستای رشوانلو، که ۳۱ خانوار و ۸۶ نفر جمعیت دارد، خاطرنشان کرد: گازرسانی به این روستا علاوه بر مشکل نبود جاده مناسب دسترسی، هزینه بری بالایی دارد به گونه ای که سرانه اعتبار مورد نیاز برای هر خانوار ساکن در این روستا ۱۲۰ میلیون ریال می شود، که در شرایط کنونی امکان تامین آن وجود ندارد.  

 

به گفته وی روستای رشوانلو در ۴۵ کیلومتری شمال شهر شیروان واقع است.

 

مدیر شرکت گاز شیروان تصریح کرد: شرکت گاز شیروان ۵۹ هزار و ۷۰۲ مشترک شهری و روستایی دارد که از این تعداد ۳۸ هزار و ۲۶۵ مشترک شهری و ۲۰ هزار و ۸۰۷ مشترک روستایی هستند.

 

شیروان به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

کد خبر 1000250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha