​۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای شرکت‌های دانش‌بنیان گیلان جذب شد

​احمدی سنگری رفع معضل پسماند گیلان را مهم‌ترین اقدامی که باید به سرعت عملیاتی شود خواند و گفت: با حمایت‌های مجمع نمایندگان تاکنون ۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای شرکت‌های دانش‌بنیان گیلان جذب شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «محمدرضا احمدی سنگری» امروز (شنبه،15 آذر) در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه برای رفع معضل پسماند گیلان نشست‌هایی با مدیران دو استان شمالی برگزار شده است اظهار داشت: رفع معضل پسمان گیلان از جمله مهم‌ترین اقداماتی است که باید به سرعت عملیاتی شود.

 

نماینده مردم رشت در مجلس جایگاه خانه ملت رفع موانع موجود در مسیر توسعه کشور را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: قانونگذاری نخستین رسالت نمایندگان است و نظارت بر حسن اجرای قانون هم وظیفه دیگری است که از طریق آن نمایندگان و مجلس در مسیر رفع موانع توسعه و پیشرفت کشور گام برمی‌دارند.

 

احمدی سنگری وظایف نمایندگان را در سه سطح تقسیم‌بندی کرد و با تاکید بر اینکه وظیفه ملی نمایندگان اهمیت بسیار فراوانی دارد ابراز داشت: وقتی نمایندگان قوانینی را وضع می‌کنند به موجب آن کل کشور ذینفع می‌شوند که طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها از جمله همین قوانین ملی و مثمرثمر به شمار می‌رود.

 

وی پیگیری مطالبات بین‌المللی مردم، دفاع از کیان و ارزش‌های کشور را از جمله ویژگی‌های یک مجلس در تراز انقلاب اسلامی دانست و اذعان کرد: کمک و مشارکت در توسعه و پیشرفت استان نیز از جمله وظایف نمایندگان مجلس است و در مرحله بعد انجام اقداماتی برای رفع مشکلات حوزه انتخابیه از دیگر رسالت‌های نمایندگان محسوب می‌شود.

 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نگاه استانی داشتن و تلاش برای رفع محرومیت‌ها را از جمله ویژگی‌های این دوره مجلس تلقی کرد و افزود: بدون شک اگر خود استان گیلان پیشرفت داشته باشد آثار این توسعه و حرکت به جلو در شهرستان‌ها و دیگر حوزه‌های انتخابیه هم دیده می‌شود.

 

نماینده مردم رشت در مجلس حل و فصل مشکل پسماند در استان گیلان و رایزنی با مسئولان استان‌های همجوار برای تسریع در این کار را از جمله کارهایی که عملیاتی شده است اعلام کرد و گفت: برای رفع کامل و ریشه‌ای معضل پسماند باید معاونین پسماندها و مسئولان تراز اول استان‌های گیلان، مازندران و گلستان با هم مشارکت داشته باشند.

 

احمدی سنگری تشکیل یک کارگروه برای رفع معضل بزرگ دفن زباله در منطقه لاکان و سراوان رشت و انجام رایزنی‌های گسترده در سطح ملی  را ماحصل اقداماتی که تاکنون انجام شده اعلام کرد و بیان داشت: شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه و پیشرفت هر استانی بسیار مهم هستند بنابراین حمایت از آنان را در دستور کار قرار دادیم.

 

وی از دریافت 70 میلیارد تومان اعتبار برای شرکت‌های دانش‌بنیان استان پس از پیگیری‌های مستمر مجمع نمایندگان گیلان خبر داد و اظهار داشت: مجمع نمایندگان گیلان در همین فرصت بسیار کم کارهای بسیار خوبی را انجام داده است و مطالبات مردم و استان را پس از اولویت‌بندی کردن مورد پیگیری قرار می‌دهند.

 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه مدارس نیمه ساخته، بیکاری و  شرکت‌های تعطیل شده از جمله معضلاتی که در گیلان وجود دارد محسوب می‌شود خاطرنشان کرد: برای رفع این مشکلات مجمع نمایندگان گیلان در سطح ملی پیگیری خود را انجام داده و این تلاش‌ها همچنان هم ادامه دارد.

کد خبر 1000259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha