اهدای ۸۰ واحد پلاسمای خون بیماران بهبود یافته از کرونا

مدیرکل انتقال خون خراسان شمالی گفت: از بین افراد مراجعه کننده جهت اهدای پلاسمای خون تا پایان آبان ماه سال جاری ۸۰ نفر موفق به اهدای پلاسما شده اند.

«حسین زارع» به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: از بین افراد مراجعه کننده جهت اهدای پلاسمای خون تا پایان آبان ماه سال جاری ۸۰ نفر موفق به اهدای پلاسما شده اند و  باتوجه به نگهداری پلاسما در دمای منفی ۳۰ و عمر دو ساله این محصول مشکلی در این زمینه وجود ندارد.


 

مدیرکل انتقال خون خراسان شمالی بیان کرد: بعد از راه اندازی پویش نذر خون و استقبال بسیار خوب مردم استان در حال حاضر تمامی بانک های خون تکمیل شده است و مشکلی وجود ندارد.

 

 

وی افزود: در آبان ماه سال جاری دو هزار و 70 نفر جهت اهدای خون مراجعه کردند که از این تعداد یک هزار و 583 نفر موفق به اهدا خون شدند که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته 17 درصد رشد در مراجعه، 18.7 درصد رشد در خونگیری و 38 درصد رشد در اهدای خون بانوان استان به ثبت رسیده است.

 

 

گفتنی است؛ پلاسمای بهبود یافتگان کرونا با مراجعه به مراکز درمانی و پس از بررسی داده‌های فرد به دست بیماران می‌رسد و تنها کسانی می‌توانند به اهدای پلاسمای خون خود اقدام کنند که از زمان بهبود بیماری کرونای آنها حداقل ۲۵ الی ۳۰ روز گذشته باشد.

 

 

از شرایط اهدای پلاسمای خون می‌توان به مواردی مانند برخوردار بودن از سلامت جسمانی کافی، عدم سابقه بیماری خاص یا زمینه‌ای مانند بیماری‌های قلبی، دیابت همراه با انسولین درمانی اشاره کرد که این روش درمانی توانسته تاثیر بسیار زیادی در بهبود حال بیماران کرونایی داشته باشد.

 


 

کد خبر 1000286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha