چالش ها و راهکارهای تربیتی برای دانش آموزان در دوران کرونا

ابهری چالش ها و راهکارهای تربیتی برای دانش آموزان در دوران کرونا را تشریح کرد.

«مجید ابهری» در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان با اشاره به راهکاری های مصونیت دانش آموزان از آسیب های دوران کرونا گفت: در روزگار شیوع ویروس کرونا افراد موقعیت ها و مشکلات جدید را تجربه می کنند.

 

این آسیب شناس اجتماعی به چالش های تربیتی که برای دانش آموزان و والدین ایجاد شده است اشاره کرد و گفت: بی تحرکی کودکان و نوجوانان، نداشتن تعهد زمانی در بیدار شدن و خوابیدن مشکلات زیادی برای کودکان و نوجوانان در پایه های تحصیلی متفاوت ایجاد کرده است.

 

وی ادامه داد: عدم درک صحیح مفاهیم درسی، فقدان اوقات فراغت دانش آموزان، ساعت خواب و بیداری دانش آموزان متفاوت شده است و نظم در منزل رعایت نمی شود.

 

ابهری افزود: این امر باعث می شود فرزندان نظمی را که باید آموزش ببینند تمرین نکنند و نیاموزند.

 

وی با اشاره به موارد فقدان اوقات فراغت دانش آموزان گفت: دانش آموزان در چنین شرایطی بیشتر وقت خود را در خانه می گذرانند و اوقات فراغت آن ها با بازی رایانه ای، فضای مجازی و تماشای تلویزیون سپری می شود.

 

این متخصص علوم رفتاری تصریح کرد: اگر این موارد بدون کنترل و نظارت والدین باشد، مشکلات و ناراحتی های روحی و روانی مانند تیک های عصبی، درون گرایی، منزویی شدن را به وجود می آورد.

 

ابهری گفت:باید به دنبال راه حل های خلاق و موثر باشیم. این آسیب های و مشکلات با خلاقیت والدین در طراحی سرگمی های خانگی و خلاقیت آموزش و پرورش در طراحی ساز و کارهای آموزشی می تواند کاهش یابد.

 

وی تاکید کرد: والدین باید با رعایت پروتکل های بهداشتی برای فرزندان خود فضای بازی و سرگرمی ایجاد کنند و از کم تحرکی فرزندانشان جلوگیری کنند.

 

ابهری خاطر نشان کرد: اگر والدین چاره اندیشی نداشته باشند بعد از این دوران وقت بیشتری صرف کنند تا مجددا بتوانند فرزندان خود را وارد کانال های تربیتی و مسیری های اخلاقی کنند.

 

کد خبر 1000308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha