تقویت روحیه پرسشگری، از اهداف برنامه های پژوهشی دانش آموزان است

نخعی با اشاره به برنامه های پژوهش محور آموزش و پرورش، گفت: معلمان باید علاوه بر تدریس موثر و علم آموزی، روحیه پرسشگری و اقدام‌پژوهی دانش‌آموزان را تقویت کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «علیرضا نخعی» امروز(15 آذر) در جلسه ویدئوکنفرانس با مدیران مقطع ابتدایی استان به مناسبت آغاز هفته پژوهش و فناوری، اظهار داشت: " تفکر و کشف کردن"  از نیروهای شگفت انگیز انسان برای حل مسایل است که چنانچه این توانمندی به صورت هدفمند مورد استفاده قرار گیرد موجب پیشرفت و موفقیت خواهد شد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان افزود: همکاران آموزش و پرورش باید مقوله ای مهم به نام اقدام پژوهی را سرلوحه کار خود قرار دهند چراکه کار تربیت بسیار مهم و پیچیده است و اکتفا به داشته های قبل چندان مفید نخواهد بود.

 

وی با تاکید بر اینکه امروزه اقدام پژوهی در برنامه های مدارس لازم و ضروری است ادامه داد: نباید در زمان بروز مشکل اظهار عجز و ناتوانی کرد بلکه باید با صبر، اندیشه و کسب اطلاعات لازم، راه حل درست را یافت.

 

نخعی افزود: یکی از مهمترین کاربردهای پژوهش در آموزش و پرورش توجه به دانش آموزان است تا با تقویت روحیه پرسشگری، اهل تفکر و کشف مجهولات شوند.

کد خبر 1000446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha