تعلل ۹ ساله راه و شهرسازی در ابلاغ طرح تفصیلی بیرجند

خسروی اسفزار با اشاره به تعلل راه و شهرسازی در ابلاغ طرح تفصیلی بیرجند، گفت: مسئولان شورای شهر از آماده شدن طرح در سال ۹۰ خبر دادند که متاسفانه این طرح هنوز ابلاغ نشده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حسین خسروی اسفزار» ظهر امروز (۱۵ آبان) در دیدار با شهردار و اعضای شورای شهر بیرجند ضمن ابراز خرسندی از اختصاص ۷۰ درصد بودجه شهرداری بیرجند به منطقه شمال شهر، اظهار کرد: همه ما و شما باید قبول کنیم که بار اصلی انقلاب روی دوش مردم است و در واقع مردم پایه اصلی انقلاب هستند به همین دلیل باید در ارائه خدمات، بیشتر روی قشر مستضعف که حضور ویژه ای هم در پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی داشته اند، تمرکز شود.

 

نماینده مردم بیرجند درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با تشکر از گزارش های کمی شورای شهر بیرجند که از فعالیت های انجام شده ارائه می دهد، افزود:  اما باید ببینیم خروجی این اقدامات برای مردم چه بوده است.

 

خسروی اسفزار تصریح کرد: همچنین در انجام خدمات شهری، ضروری است که اولویت سنجی در امور رعایت شود و کارها بصورت فرعی و اصلی مشخص شود.

 


وی با تاکید بر افزایش برگزاری جلسات در شوراهای محلی و دیدن مشکلات مردم از نزدیک، گفت: هر چه حضور شوراها در محلات و برگزاری جلسات بیشتر باشد، به حل مشکلات هم بیشتر کمک خواهد کرد.

 

نماینده مردم بیرجند درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی همچنین بر برگزاری جلسات هم افزایی و رفع شبهات و همچنین اختصاص روزهای خاصی برای پاسخگویی به مشکلات متعدد مردم در زمینه های عمرانی، فرهنگی و ... توسط شورای شهر تاکید کرد.

 

ضرورت رفع مشکلات ۱۴۱ واحدی مسکن فرهنگیان بیرجند

 وی به ضرورت رفع مشکلات ۱۴۱ واحدی مسکن فرهنگیان بیرجند و بهره مندی مردم از جاده، حمل و نقل عمومی و ... اشاره کرد و افزود: برای ساماندهی کارگران سرگذر هم اختصاص مکان ثابت و  ساماندهی فضایی مناسب درخواست شده است که باید در این خصوص با پیوست فرهنگی و امنیتی، اقدامات لازم انجام شود.

 

خسروی اسفزار در ادامه با اشاره به لزوم پیگیری وضعیت معیشتی کارگران، راه اندازی بازارچه مهرشهر، استفاده از تولیدات داخلی استان و قیمت‌گذاری منصفانه خدمات شهری، ادامه داد: بنده هم به عنوان نماینده مردم در مجلس، پیگیر همه جانبه مشکلات در حد توان خواهم بود.

 

وی با اشاره به تشکیل گروه های مشورتی و حضور افراد متعهد و خبره در این گروه ها، اظهار کرد: باید لایحه درآمد پایدار شهرداری که از سال ۹۷ معطل مانده است، انجام شود.

 

نماینده مردم بیرجند درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی درخواست‌ها مبنی بر بخشودگی جرایم شهرداری، افزود: این درخواست‌ها زمانی قابل بررسی است که اعتبار و ردیف بودجه‌ای هم برای جبران بخشودگی جرایم شهرداری تعریف شود.

 

افزایش سهم شهرداری‌ها از مالیات بر ارزش افزوده در مجلس پیگیری می شود

خسروی اسفزار به سهم سه درصدی شهرداری ها از محل مالیات بر ارزش افزوده اشاره و بیان کرد: در مجلس به دنبال افزایش سهم شهرداری‌ها از مالیات بر ارزش افزوده هستیم. همچنین باید درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده از سطح استانی به کشوری ارتقا یابد تا با تمرکز بیشتر بر مناطق محروم و کم برخوردار، سهم بیشتری به این مناطق اختصاص یابد.

 

وی بر احتساب درآمدهای حاصل از منابع سوختی به قیمت روز تاکید کرد و گفت: همچنین در مواردی که شهرداری از منابع آبی خودش، برداشت آب انجام می دهد، نباید دولت از شهرداری هزینه آب بهاء دریافت کند که در این خصوص هم پیگیری هایی در حال انجام است.

 

خسروی اسفزار با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی؛ شوراهای شهر را هووی خود حساب نمی کند و یا به دنبال کاهش اختیارات این شورا نیست، تصریح کرد: اکنون اولویت نخست کمیسیون شوراهای مجلس، بحث برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراها است که ۵۰ نفر از اعضا در این خصوص طرحی را امضا کرده اند که باید در اولویت های مجلس قرار بگیرد.

 

نماینده مردم بیرجند درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بهتر است از ظرفیت استاندار جدید خراسان جنوبی به خصوص در مباحثی مثل پادگان بیرجند که حدود ۱۴ سال از مشکلات آن می‌گذرد، استفاده شود؛ در خصوص این موضوع بهتر است نامه ای را هم آماده و به رهبر انقلاب تقدیم کنیم.

 

وی در ادامه بر به روز رسانی طرح تفصیلی بیرجند که مربوط به سال ۸۶ است تاکید کرد که در این خصوص مسئولان شورای شهر از آماده شدن طرح تفصیلی جدید در سال ۹۰ خبر دادند که متاسفانه این طرح هنوز ابلاغ نشده است. البته در این خصوص متولی راه و شهرسازی است و در حالی که بارها این موضوع پیگیری شده است، هنوز اقدامی انجام نشده است.

 

خسروی اسفزار در خصوص شهرک امام علی(ع) بیرجند هم این سوال را مطرح کرد که چرا در حالی که شورای عالی شهرسازی با جانمایی این شهرک موافقت کرده است، اما شورای شهر با آن مخالفت می‌کنند؟ در این خصوص نیز اعضای شورای شهر بیرجند معتقد بودند که قرار است در این شهرک ابتدا مردم مستقر شوند و سپس زیرساخت‌ها ایجاد شود. به همین دلیل شورای شهر به شدت با این طرح مخالف است.

 

نماینده مردم بیرجند درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی همچنین پیگیر مشکلات مردم در خصوص آسفالت سایت اداری شد که شهردار بیرجند در این زمینه بیان کرد: آماده سازی سایت اداری ۱۳ میلیارد تومان هزینه دارد که باید ادارات این هزینه را تامین کنند ولی متاسفانه هنوز این اعتبار تامین نشده و شهرداری هم نمی تواند عوارض سایر قسمت های شهر را در این منطقه هزینه کند.

 

 

کد خبر 1000473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha