ثبت ۷۴ بیمار جدید کرونایی در خراسان جنوبی/ ۷ نفر دیگر فوت شدند

مهدی زاده گفت: در شبانه روز گذشته ۷۴ مورد جدید مبتلا به کرونا ویروس در استان خراسا جنوبی شناسایی و هفت نفر نیز بر اثر ابتلا به بیماری جان باختند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «کامبیز مهدی زاده» عصر امروز (۱۵ آذر) در گفتگو با رسانه های گروهی اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۵۱ مورد آزمایش جدید کرونا در استان انجام شده که تست ۷۴ مورد مثبت شد و شامل ۹ بیمار بستری در بیمارستان‌ها و ۶۵ مورد نمونه‌گیری سرپایی بوده است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: موارد مثبت جدید به تفکیک شهرستان شامل بیرجند ۲۲ مورد، فردوس ۶ مورد، قاین ۱۵، طبس پنج مورد، نهبندان هشت مورد، درمیان ۶ مورد، سربیشه ۲ و سرایان ۱۰مورد است.

 

وی با بیان اینکه هم اکنون ۲۵۲ بیمار حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند، افزود: از این تعداد ۱۴۷ نفر  مبتلا به کرونایند که ۴۱ نفر در بخش‌های آی سی یو بستری  هستند و متأسفانه، حال ۱۴ نفر آنان وخیم گزارش شده است.

 

مهدی زاده بیان کرد: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته هفت نفر از کسانی که تست کرونای آنها مثبت بوده جان خود را از دست داده‌اند که در مجموع تعداد قربانیان کرونا در خراسان جنوبی به ۶۳۹ نفر رسید.

 

گفتنی است، براساس وضعیت استان خراسان جنوبی از نظر رنگ‌بندی که قبل از آغاز طرح جدید محدودیت‌ها، اعلام شده بود، هفت شهرستان این استان در وضعیت قرمز و چهار شهرستان در وضعیت نارنجی بودند این در حالی است طبق آخرین رنگ‌بندی که ۱۲ آذر ماه گزارش شد، به جز شهرستان طبس که در وضعیت قرمز است، ۱۰ شهرستان دیگر استان در وضعیت نارنجی قرار گرفتند.

کد خبر 1000486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha