فعالیت کانون خادمیاران رضوی در مسجد اشرفی اصفهانی اهواز

حجت‌الاسلام شکرانی گفت: آستان قدس رضوی به منظور بهره‌وری بیشتر از خادمان آستان قدس رضوی در شهرستان‌ها، کانون‌های خادمیاری رضوی را در شهرستان‌ها تعریف کرد که مسجد اشرفی اصفهانی یکی از پایگاه‌های این کانون در خوزستان است.

«حجت‌الاسلام مصطفی شکرانی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار کرد: با توجه به اینکه مسجد اشرفی اصفهانی در بازار مرکزی اهواز واقع شده، به منظور کاهش تردد در سطح شهر فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی این مسجد به مدت ۲ هفته تعطیل شد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید محراب اهواز افزود: آستان قدس رضوی به منظور بهره‌وری بیشتر از خادمان آستان قدس رضوی در شهرستان‌ها کانون‌های خادمیاری رضوی را در شهرستان‌ها تعریف کرد که مسجد اشرفی اصفهانی یکی از پایگاه‌های این کانون در استان خوزستان است.

 

وی با بیان اینکه کانون شهید محراب و کانون خادمیاری رضوی تاکنون بیش از ۱۰۰ بسته معیشتی و حمایتی توزیع کرده است ادامه داد: یکی از اقدامات جالب توجه کانون اجرای طرح نذر سلامت است که در این طرح داروهای بلااستفاده در منازل را جمع‌آوری کرده و در قبال آنها خدمات درمانی رایگان به نیازمندان ارائه می‌شود.

 

حجت‌الاسلام شکرانی با اشاره به اینکه این خدمات درمانی شامل سونوگرافی و ... است اضافه کرد: یکی از دیگر اقداماتی که کانون خادمیاری رضوی انجام داده این است که با واریز مبلغی معادل یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال به حساب آستان قدس رضوی این آستان معادل سه میلیون و ۵۰۰ هزار ریال بسته‌های ارزاقی توزیع می‌کند.

 

وی در بخش دیگر سخنان خود تصریح کرد: با توجه به اینکه وضعیت شیوع ویروس کرونا همچنان نامعلوم است لازم بود که فعالیت‌های کانون‌ها به صورت نیمه حضوری انجام شود تا ارتباط میان نوجوان و مسجد به کلی قطع نشود.

 

مدیرکانون فرهنگی هنری شهید محراب اهواز با بیان اینکه مجازی کردن کامل فعالیت‌های مسجدی ممکن است آسیب‌هایی را به دنبال داشته باشد یاد آور شد: در چنین شرایطی لازم است که کانون‌های مجازی ابتدا دوره‌های مختلف سواد رسانه‌ای را برگزار کرده تا زمینه استفاده درست از فضای مجازی در میان افراد مختلف فراهم شود.

 

کد خبر 1000501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha