تلاش کنیم وضعیت رو به بهبود کرونا در استان حفظ شود

شریعتی با اشاره به وضعیت رو به بهبود خوزستان به لحاظ شیوع کرونا گفت: ظرف ۱۵ روز آینده وارد زمستان می‌شود و کاهش دما و بسته شدن درب و پنجره‌ها امکان تهویه را کمتر و به شیوع بیماری و گسترش آن کمک می‌کند. از این رو باید از وسایل خودمراقبتی استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «غلامرضا شریعتی» عصر امروز (شنبه 15 آذر) در حاشیه جلسه ستاد کرونا خوزستان، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خوشبختانه شرایط استان به لحاظ کنترل بیماری کرونا رو به بهبود است و اکنون در خوزستان شهر قرمز نداریم.

 

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه در استان 10 شهر در وضعیت نارنجی و 17 شهر در وضعیت زرد است افزود: شرایط بیماران رو به بهبود است و در هم در تعداد مبتلایان، هم بستری‌ها، هم تعداد بیماران تخت‌های آی‌سی‌یو و هم فوتی‌ها رو به کاهش هستیم و در شرایط مناسبی قرار داریم.

 

وی اضافه کرد: البته ظرف 15 روز آینده وارد زمستان می‌شود و رو به سرما می‌رویم و کاهش دما و بسته شدن درب و پنجره‌ها ممکن است باعث کاهش تهویه شود و همین امر به امکان شیوع بیماری و گسترش آن کمک می‌کند از این رو لازم است مراقبت کرده و از وسایل خودمراقبتی استفاده کنیم.

 

شریعتی با اشاره به اینکه حتی‌المقدور امکان تهویه را در منازل و محل کار فراهم و تلاش کنیم که این وضعیت رو به کاهش حفظ شود تصریح کرد: این اقدام جز با همکاری آحاد مردم و استفاده از دستورالعمل‌های بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی محقق نخواهد شد.

 

وی عنوان کرد: امیدواریم این شرایط حفظ و در این مسیر حرکت کنیم و همه در کنار هم برای کنترل بیماری کرونا در استان و مقابله با آن بسیج شویم و این بسیج ادامه‌ پیدا کند تا بیش از پیش در این زمینه موفق شویم.

 

استاندار خوزستان در پایان ضمن تقدیر و سپاسگزاری از همکاری همه مردم در رعایت و کنترل بیماری کرونا، بر ادامه این مسیر تا انتها تاکید کرد.

 

کد خبر 1000516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha