طرح شهید سلیمانی در دزفول آغاز شد

اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی به منظور مدیریت و کنترل اپیدمی کووید ۱۹ به شیوه محله و خانواده محور امروز با حضور مسئولان محلی در شهرستان دزفول آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از دزفول، «علی فرهمندپور» امروز (شنبه 15 آذر) در آئین رونمایی از طرح سردار شهید قاسم سلیمانی در مرکز جامع سلامت شماره 2 دزفول، بر لزوم اهتمام جدی در اجرای این طرح تاکید کرد و گفت: طرح شهید قاسم سلیمانی مرحله نهایی در زمینه بیماریابی است که در این مرحله باید افراد ناقل شناسایی و نسبت به  قرنطینه کردن آنها اقدام شود.

 

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول تصریح کرد: هرچه اهتمام در زمینه اجرای این طرح بیشتر باشد درصد موفقیت نیز افزایش خواهد یافت ضمن اینکه فرمانداری نیز با تمام توان در مسیر اجرای این طرح همراهی خواهد کرد.

 

«رضا پورآیین» نیز اظهار کرد: هدف از اجرای این طرح مدیریت و کنترل بیماری کووید ۱۹ به شیوه محله و خانواده محور مبتنی بر برنامه هر خانه یک پایگاه سلامت است که با مشارکت فرمانداری ویژه، سازمان هلال احمر، شهرداری، آموزش و پرورش و کمیته امداد از امروز در شهرستان دزفول آغاز می‌شود.

 

رئیس مرکز بهداشت دزفول اضافه کرد: برنامه مذکور طرح مشترک سازمان بسیج مستضعفین و وزارت بهداشت و با مشارکت سایر ارگان‌های همکار است.

 

وی ابراز کرد: در این طرح سه تیم حمایتی، نظارتی و مراقبتی تعریف شده که تیم حمایتی توسط سازمان بسیج، تیم نظارتی شامل بازرسان بهداشت حرفه‌ای و محیط و تیم مراقبتی شامل بهورزان، مراقبان سلامت و نیروهای داوطلبی از هلال احمر، سفیران سلامت و رابطان سلامت محله هستند.

 

پورآیین خاطر نشان کرد: این طرح طی یک تفاهم‌نامه مشترک توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان بسیج مستضعفین منعقد شده است.

 

وی طرح شهید سلیمانی را چهارمین گام برای کنترل و مدیریت کرونا در سطح شهرستان دزفول برشمرد و افزود: در گام اول کنترل و مدیریت بیماری کرونا که در ابتدای شیوع این ویروس اجرا شد، ۱۰۰ درصد شهروندان دزفول به صورت تلفنی غربال شدند و در گام دوم و سوم نیز غربالگری تمام بیماران آسیب پذیر و زنان باردار در سطح شهرستان انجام شد.

 

رئیس مرکز بهداشت دزفول بازرسی بهداشتی از کلیه اماکن صنفی و صنعتی به منظور بررسی کد رهگیری و نحوه رعایت پروتکل‌های بهداشتی، کاهش میزان مرگ و میر، کاهش موارد بستری در بیمارستان و حمایت از خانواده‌های نیازمند را از جمله اهداف اصلی طرح شهید قاسم سلیمانی عنوان کرد.

 

وی یاد آور شد: این طرح توسط ۷۰۰ نفر در قالب ۱۹۰ تیم در شهرستان اجرا می‌شود که در سازمان بسیج به عنوان تیم حمایتی، بازرسان بهداشت حرفه‌ای و محیط به عنوان تیم نظارتی و بهورزان، مراقبین سلامت و نیروهای داوطلب از هلال احمر، سفیران سلامت و رابطان سلامت محله به عنوان تیم مراقبتی اجرا می‌شود.

 

کد خبر 1000519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha