««هشتگ“#مسافت کشور تو تا مسجدالاقصی»، پویشی مردمی در شبکه های اجتماعی

فعالان شبکه های اجتماعی در کشورهای عربی برای حمایت از مسجدالاقصی و محکومیت عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی پویش ««هشتگ“#مسافت کشور تو تا مسجدالاقصی» را به راه انداختند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «القدس العربی»، مسجدالاقصی، قبله اول مسلمانان که هر روز هدف حمله شهرک نشینان قرار می گیرد، این بار تنها نیست و به تازگی در شبکه های اجتماعی تصاویر مسجدالاقصی به وفور دیده می شود.

 

جمعی از کاربران اجتماعی در کشورهای عربی برای نشان دادن حمایت خود از مسجدالاقصی و اینکه قدس پایتخت فلسطین است دست به اقدامی جالب زده اند و در واقع با این اقدام عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را رد کرده و زیر سوال برده اند.

 

موج این حرکت خودجوش در شبکه های اجتماعی از کشور کویت آغاز شد و مردم کویت به منظور مخالفت خود با عادی سازی روابط در ورودی های منازل و مغازه هایشان  پلاکاردی را آویزان کرده و مسافت خانه خود به مسجدالاقصی را نوشتند و این پلاکاردها در شبکه ها اجتماعی گذاشته شد  و موجی گسترده را به راه انداخت.

 

کاربران شبکه های اجتماعی در همین راستا پویشی به راه انداختند با عنوان «هشتگ“#مسافت کشور تو تا مسجدالاقصی» و بسیاری از فعالان دیگر اجتماعی نیز از آن در جهت اعلام همبستگی خود از مسجدالاقصی حمایت کردند.

 

توفیق کرداشی، یک فعال الجزایری ضمن درج مسافت کشور خود تا مسجدالاقصی نوشت: «3324 کیلومتر: معلم جغرافیا از دانش آموز سوال کرد چه کشوری از ما دور است، دانش آموز جواب داد که فلسطین و معلم پرسید چرا و دانش آموز جواب داد عرب ها از سال 1948 میلادی می گویند ما به قدس می رویم و تاکنون نرسیده اند .. اما در واقع مسافتی بین ما نیست چون قلب های ما با فلسطینی هاست جان من فدایت یا فلسطین ..الجزایری ها تو را دوست دارند و ما به تو افتخار می کنند.»

 

عبدالرحمن بن ابته، فعال موریتانی نیز در توییتر خود گذاشت: «من موریتانی هستم مسافت کشور من تا مسجدالاقصی 7624 کیلومتر است، اما از رگ گردن به من نزدیک تری زیرا در قلبم جا داری ، ای مسجدالاقصی انشالله آزاد می شوی و ما در آن نماز می خوانیم و در آن فریاد «الله اکبر» سر می دهیم.

 

فعال دیگر موریتانی نوشت: مسجدالاقصی در قلب ماست، فلسطین در قلب ماست، قدس، پایتخت فلسطین است.

 

محمد عاشور از مصر نوشت: با وجود دوری مسافت از نظر جغرافیایی تا مسجدالاقصی، اما به من نزدیکی و در قلبم جا داری.

 

یک فعال مصری دیگر نوشت: مسافت میان کشورم و مسجدالاقصی صفر است، زیرا همیشه در قلب منی.

 

فرید علی، فعال مراکشی با کشیدن نقشه راه از مراکش تا فلسطین نوشت: مسافت از خانه من تا مسجدالاقصی چهار هزار کیلومتر است و نوشت:« فلسطین آزاد ...ان شاء الله در مسجدالاقصی نماز می خوانیم.»

 

این حرکت در شبکه های اجتماعی در واقع بازتابی از مخالفت مردم کشورهای عربی با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی است.

کد خبر 1000576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha