نسخ الکترونیک منجر به تحول در حوزه سلامت می‌شود

به نشان، اجرای طرح نسخ الکترونیک را مهم دانست و گفت: طرح نسخ الکترونیک جزو بنیادی‌ترین طرح‌ها است که می‌تواند در حوزه سلامت منجر به تحول شود.

« محمد به‌نشان»  در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در همدان با اشاره به اهمیت اجرای طرح نسخ الکترونیک  گفت: این طرح بخشی از پرونده الکترونیکی است  و اجرای آن بسیار مهم است.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهار بیان کرد: یکی از چالش‌های نظام سلامت در کنار سایر چالش‌های هماهنگی بین واحدی، مشکلات مربوط به ناهماهنگی‌ها و موازی‌کاری‌ها است. از لحاط فنی و اقتصادی، پایش و ارزش‌یابی و حذف بروکراسی در جامعه اجرای این طرح حائز اهمیت بوده و حتی دیر نیز آغاز شده است.

 

وی با تاکید به اینکه با اجرای طرح نسخ الکترونیک هزینه‌ها مدیریت و خدمات بیمه‌ای واقعی‌ می‌شود عنوان کرد: در این راستا پزشکان‌ می‌توانند فنی‌ قدم بردارند و در نهایت می‌توانیم به راهنماهای بالینی و حاکمیت گاید لاین‌ها برسیم که آن چارچوب‌گذاری را با پرونده الکترونیک که نسخه الکترونیک جزء آن بوده انجام می‌دهد.

 

به‌نشان با بیان اینکه یکی از چالش‌ها فراهم بودن زیرساخت‌های اجرای طرح است گفت: می‌توان گفت در اکثر نقاط استان از جمله شهرستان بهار زیرساخت‌های لازم فراهم است وامیدواریم با همت و همکاری پزشکان و مراقبت و نظارت بیمه سلامت این اتفاق مهم بیافتد. در شهرستان بهار نیز دو حوزه دولتی بیمارستانها و مراکز بهداشتی و حوزه خصوصی مطب‌ها و داروخانه ها نقش مهمی در اجرای طرح نسخ الکترونیکی دارند.

 

وی با اشاره به اینکه کار در حوزه دولتی سطوح مختلفی را  شامل می‌شود که بیمه سلامت آن را ابلاغ کرده است افزود: از سوی این مجموعه مشخص شده که در هر حوزه‌ای چه انتظاراتی وجود دارد.

 

به‌نشان  با تاکید به اینکه در حوزه دولتی کار بسیار ایده‌آل و استاندارد اتفاق می‌افتد عنوان کرد: در حوزه خصوصی انتظاراتی وجود دارد که واقعیت این است که سرعت اینترنت و کار در برخی جاها کند است.

 

وی اضافه کرد: به هر حال از صنف پزشکان که زیر مجموعه نظام پزشکی هستند انتظار بر این بوده با همکاری سازمان نظام پزشکی طرح را انجام دهند . مطمئنا همکاران در حوزه خصوصی نیز برای رفع چالشها و موانع صحبت‌هایی دارند و اکثرا از این طرح استقبال خواهند کرد به شرط اینکه موانعی که شاید در گوشه‌ای یا زاویه‌ای پنهان است، رفع شود.

کد خبر 1000601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha