آغاز عملیات اجرایی ۵۲۲ پروژه محرومیت‌زدایی در خراسان جنوبی

هنری از آغاز عملیات اجرایی ۵۲۲ پروژه محرومیت‌زدا با اعتبار ۱۹۵ میلیارد ریال به مناسبت هفته دفاع مقدس در خراسان جنوبی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مهدی هنری» صبح امروز (۱۶ آذر) در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس در استان اظهار کرد: امسال ۱۵ تا ۲۱ آذرماه به عنوان هفته اختصاصی خراسان‌ جنوبی در گرامیداشت دفاع مقدس انتخاب شده است.

 

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی از سفر رئیس سازمان بسیج مستضعفین و دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه به استان خبر داد و گفت: در همین راستا فردا ۳۷۰ پروژه محرومیت‌زدایی با اعتبار ۱۷۴ میلیارد ریال  به بهره برداری می رسد.

 

وی با بیان اینکه پروژه سالن ورزشی روستای افین شهرستان زیرکوه به نمایندگی از طرح‌های بسیج سازندگی استان با حضور مهمانان کشوری فردا ۱۷ آذر ماه افتتاح خواهد شد، تصریح کرد: برای ساخت این پروژه محرومیت زدایی که به نام و یاد شهید فخری زاده نامگذاری شده است ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شد که یک میلیارد تومان سهم بسیج سازندگی بوده است.

 

هنری با اشاره به اینکه ۴۵۲ کارگاه اشتغالزایی با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال ذیل صندوق‌های قرض‌الحسنه مردمی افتتاح می‌شود، افزود: همچنین عملیات اجرایی ۵۲۲ پروژه محرومیت‌زدا با اعتبار ۱۹۵ میلیارد ریال با مشارکت بنیاد علوی و قرارگاه محرومیت زدایی سپاه، خیران و بسیج سازندگی آغاز خواهد شد.

 

گفتنی است؛ سال گذشته سازمان بسیج سازندگی و سپاه انصارالرضا (ع) به عنوان معین محرومیت‌زدایی شهرستان زیرکوه انتخاب و در این خصوص تفاهم‌نامه منعقد شده است.

 

احیا و مرمت قنوات، افزایش بهره‌وری آب کشاورزی شامل لوله‌گذاری، کانال انتقال آب، استخر ذخیره آب، سالن ورزشی و زمین‌های ورزشی روباز، انتقال آب شرب، اصلاح و اجرای عملیات آبخیزداری و نمازخانه مدرسه از جمله پروژه‌های تفاهم شده تاکنون بوده است.

 

تفاهم‌نامه محرومیت‌زدایی شهرستان زیرکوه با سازمان بسیج سازندگی و سپاه استان به مدت پنج سال برنامه‌ریزی شده است.

کد خبر 1000632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha