طرح ایران قوی جریان ساز تحقق بیانیه گام دوم انقلاب

ضرورت تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی با محوریت کانون های فرهنگی هنری مساجد در قالب طرح ایران قوی محقق می شود، ساختاری که در ۱۲ رواق هدفمند تبیین کننده جایگاه مسجد تراز اسلامی است.

خبرگزاری شبستان – البرز: فرهنگ و طرح های مرتبط با آن ساز و کاری است که با محوریت آن می توانیم شاهد تحقق بسیاری از مطالبات معین شده برمبنای تعریف جامعه اسلامی باشیم. آن چنان که طرح ایران قوی به عنوان یکی از طرح های فرهنگی در سطح ملی است.

 

چنانچه سیاست گذاری فرهنگی و افق راه ایران اسلامی را براساس بیانیه گام دوم انقلاب در نظر بگیریم، نیازمند شناخت و آگاهی از اجزاء مرتبط و جریان ساز این افق راه هستیم، محورهایی که با تحقق هر یک از آن ها می توانیم به این نقطه هدف دست پیدا کنیم.

 

ضرورت تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی با محوریت کانون های فرهنگی هنری مساجد در قالب طرح ایران قوی محقق می شود، ساختاری که در 12 رواق هدفمند تبیین کننده جایگاه مسجد تراز اسلامی است.

 

مجموعه درهم آمیخته باورهای ذهنی که برگرفته از قرآن کریم، سیره اهل بیت(ع)، مسجد، فرمایشات رهبرمعظم انقلاب در جریان گام دوم انقلاب می تواند در یک رقابت و زیست بوم بچه های مسجد تبیین شود. یعنی هر یک از فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد که در این عرصه ها و محورها فعالیتی داشته اند با ثبت آن در یک رقابت شرکت کنند.

 

نکته موثر در طرح ایران قوی، پرداختن به فرمایشات رهبرمعظم انقلاب در موضوع های مختلف و متعدد با محوریت گام دوم انقلاب است، اینکه بتوانیم در جریان عزت و اقتدار ایرانی با امید به آینده روشن حرکت کنیم از همین قدم های کوچک در عرصه فرهنگی آغاز می شود.

 

شرایط کرونا در سال جاری ایجاب کرد که بسیاری از عملکردهای اجتماعی به صورت انفرادی درآید و با مسائلی مواجه شویم که حتی برایمان متصور نبود مانند بسته شدن در مساجد و تعطیل شدن نمازهای جمعه و یومیه، اما این تهدید برای بسیاری از افرادی که دل به معرفت خدا و اراده او دارند به یک فرصت مبدل شد.

 

فرصت شرایط کرونا برای بسیاری تمرکز بیشتر و بهتر نسبت به کارهای عقب افتاده، طرح های مانده در پستوی ذهن و بسیاری از مسائلی است که به دلیل ازدحام برنامه ها و دیدارها محیاء نشده بود.

 

حال، فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد این فرصت را دارند تا با مراجعه به سامانه بچه های مسجد که یک زیست بوم مسجدی در قالب رویداد ملی فهما است، آنچه را که در باورهای خود رشته اند ثبت و ضبط کنند.

 

فرصتی که در پس تهدید کرونا در جریان طرح ملی ایران قوی احیاء شده است می تواند بسیاری از چالش های فرهنگی و معرفتی را برایمان بگشاید چرا که ایران قوی در جریان تحقق یک اصل مهم با نگاه به امر ولی فقیه است.

 

اولویت طرح های فرهنگی به ساز و کار دقیق، منسجم، کارگشا و ثمربخش بستگی دارد و حال آنکه موضوع های متعدد و پیوسته آن می تواند بلوغ فکری نیروهای جوان برای تحقق گام دوم انقلاب باشد.

 

 

کد خبر 1000703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha