حمایت کمیته امداد مازندران از ۷۸۵خانواده زندانی/بیش از ۱۰۰زندانی تحت پوشش امداد مشغول حفظ قرآن هستند

حجت الاسلام عالیشاه با بیان اینکه تعداد۷۸۵خانوار از خانواده های زندانی تحت پوشش این نهاد حمایتی هستند، گفت: تاکنون ۳میلیارد و ۸۰۰میلیون ریال وام کارگشایی به خانواده های این زندانیان پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام«بشیر عالیشاه» امروز(16آذر) در ویژه مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهید « محسن فخری زاده» در جمع زندانیان ساری ضمن تسلیت و تبریک به مناسبت عروج آسمانی برادر بسیجی استاد برجسته و ممتاز دانشگاه دانشمند هسته‌ای شهید فخری زاده به دست عوامل مزدور و تروریست، اظهار کرد: این حرکتهای ذلیلانه نشانه عجز، زبونی و ذلت دشمنان است و ما به شدت آن را محکوم می کنیم.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مازندران با بیان اینکه تعداد785خانوار از خانواده های زندانی تحت پوشش این نهاد حمایتی هستند، افزود: جمعاً 2هزار و 114نفر از خدمات امداد استان بهره مند می شوند.

وی با بیان اینکه خانواده های زندانی با آوردن یک استعلام از زندان مبنی براینکه بالای شش ماه محکومیت دارند تحت حمایت امداد قرار می گیرند و تمامی خدمات که یک مددجوی عادی دریافت می کند به خانواده فرد زندانی اعطا می شود،اظهار کرد: امسال 119خانوار جهت اخذ مبلغ 50میلیون ریال تسهیلات به بانک معرفی شدند.

 

حجت الاسلام عالیشاه با بیان اینکه 76خانوار از این تعداد موفق به دریافت وام کارگشایی شدند ومابقی خانواده های زندانیان درصورت مرتفع شدن مشکل ضمانت وام از این تسهیلات بهره مند خواهند شد.

 

وی یادآورشد: تاکنون 3میلیارد و 800میلیون ریال  وام پرداخت شده است.

حجت الاسلام عالیشاه به تفاهم نامه اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران با اداره کل زندان های استان درخصوص بحث واگذاری خدمات مددکاری خانواده های زندانی به مددکاران زندان اشاره کرد و گفت: درپی انعقاد این تفاهم نامه ارائه خدمات مددجویی به 785خانوار از خانواده های زندانی تحت پوشش امداد استان به همت مددکاران زندان با نظارت امداد استان انجام خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه ارائه مشاوره و راهنمایی، برگزاری دوره‌های آموزشی در زمینه قرآن و احکام، سبک زندگی اسلامی، مهارت آموزی و ... از جمله خدمات کمیته امداد به خانواده‌های زندانی است، اعلام کرد: کمیته امداد با همکاری اداره کل زندان های استان با ارائه خدمات مختلف می‌کوشد ضمن توانمندسازی فکری و فرهنگی این خانواده‌های نیازمند، آنها را در مسیر خودکفایی قرار دهد.

 

حجت الاسلام عالیشاه ضمن قدردانی از مسئولین اداره کل زندان های مازندران برای اجرای فعالیت های تربیتی و قرآنی درزندان ها، گفت: بیش از 100نفر از زندانیان تحت حمایت کمیته امداد استان بالای یک جزء از آیات نورانی قرآنی کریم را حفظ هستند و امید است با تداوم حرکت در این مسیر نورانی دیگر شاهد بروز آسیب های مختلف اجتماعی نباشیم.

 

 

کد خبر 1000707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha