مبارزه با فساد، رویکرد اصلی دستگاه قضایی است

حجت الاسلام صادقی نیارکی، مبارزه با فساد را رویکرد اصلی دستگاه قضایی خواند و گفت: تا پایان سالجاری هیچ پرونده معوقه ای نباید در دادسراهای استان زنجان وجود داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از دادگستری استان زنجان، حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی با حضور در جمع قضات دادسرای عمومی و انقلاب زنجان که دادستان مرکز استان، موضوع دوم که بایستی مورد توجه و در دستور کار جدی دادسراها قرار بگیرد مبارزه با فساد است، البته در سال جاری در چندین پرونده مهم در حوزه فساد، برخوردهای بسیار خوبی صورت گرفته است اما کافی نیست ما بایستی به سمت جامعه سالم حرکت کنیم اما جاذبه‌ها و اشکالات ساختاری که در حوزه مبارزه با فساد است بویژه بین عمل ارتکابی و منافعی که بدست می‌آید قدری تناسب پایین است که این موضوع هوشیاری و مسئولیت ما را مضاعف می‌کند.

 

رئیس کل دادگستری استان زنجان با تاکید بر ارتقا جایگاه دستگاه قضا و دادسراها، افزود: مظهر اقتدار قوه قضائیه در اقدامات قضائی در دادسراها متبلور می‌شود و با اراده منسجم و اقتدار در تصمیمات قضائی اجازه دست اندازی افراد سود جو به فساد را ندهیم. مبارزه با فساد از رویکرد و برنامه‌های مهم و اساسی دستگاه قضائی است.

 

صادقی نیارکی تصریح کرد: تعیین تکلیف پرونده‌های معوق از دیگر برنامه‌های مهم دستگاه قضائی در سال جاری است و تأکید بر این است تا پایان سال نباید هیچ پرونده معوقی در استان داشته باشیم چرا که با این اقدام کاهش قابل توجهی از آمار موجودی‌ها خواهیم داشت.

 

رئیس کل دادگستری استان زنجان اظهار کرد: برابر آمارهای موجود پرونده‌های مانده نامتعارف در برخی شعب دادسرا محسوس است البته ما شرایط سختی کار و حجم بالای پرونده‌ها در شعب دادسراها آگاه هستیم، اما با مراقبت ها و همت مضاعف می‌شود به نقطه مطلوب رسید بنابر این دقت در رسیدگی به پرونده‌ها در دستور کار قضات باشد.

 

کد خبر 1000815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha