برگزیدگان ممتاز قرآنی، نشان خادمی قرآن دریافت می کنند

پورمعین خبر داد: برگزیدگان و فعالان ممتاز قرآنی را به درجه خادمی قرآن نایل کرده ایم و مفتخر به دریافت نشان خادمی قرآن شده اند.

«محمدرضا پورمعین» در گفت و گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان گفت: انجمن خادمان قرآن جمهوری اسلامی ایران یک نهاد نخبگانی است و جمع محترمی از اساتید برجسته قرآنی کشور در رشته های مختلف عضو آن هستند.

 

مدیرعامل انجمن خادمان قرآن جمهوری اسلامی ایران افزود: تاکنون سه دوره مجمع عمومی انجمن خادمان قرآن برگزار کرده ایم. با توجه به اینکه انجمن نوپا بود و از سال 95 شکل گرفت و کارهای شناسایی، تهیه اساسنامه و تشکیل کارگروه های تخصصی و کارهای علمی و محتوایی آن فرو کشید.

 

وی افزود: سال 97 در سومین مجمع عمومی انجمن خادمان قرآن جمهوری اسلامی ایران اساسنامه انجمن بازبینی شد و تغییراتی در آن ایجاد کردیم و در حال حاضر این تغییرات در شرف ثبت است که به دلیل شرایط کرونا مراحل کار به طول انجامیده است.

 

پورمعین با اشاره به شیوع ویروس کرونا گفت: قرار بود زمستان امسال چهارمین مجمع عمومی انجمن خادمان قرآن جمهوری اسلامی ایران را برگزار کنیم اما با توجه به شرایط کرونا در حال حاضر امکان برگزاری حضوری در مجمع وجود ندارد.

 

وی با بیان اینکه حدود 250 نفر عضو انجمن خادمان قرآن جمهوری اسلامی ایران هستند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر باید پنج کارگروه تخصصی تشکیل شود و همه خادمان قرآن به عضویت این کارگروه های تخصصی درآیند.

 

مدیرعامل انجمن خادمان قرآن جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: کارگروه های حفظ، قرائت، پژوهش، ترجمه و تفسیر، هنرمندان، پژوهشگران، مدیریت، حافظان و قاریان، استادان و داوران در انجمن خادمان قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران تشکیل شده است و اعضای این کارگروه ها نیز مشخص شده است.

 

وی ادامه داد: در چهارمین مجمع عمومی انجمن اعضای شورای مرکزی و رییس شورای مرکزی باید انتخاب شود و با توجه به برگزاری انتخابات و تشکیل برنامه های دقیق کارگروه های تخصصی نمی توانیم چهارمین مجمع عمومی انجمن خادمان قرآن را به صورت مجازی برگزار کنیم.

 

مدیرعامل انجمن خادمان قرآن جمهوری اسلامی ایران در خصوص فعالیت های این انجمن گفت: تولید برنامه، کارهای حمایتی و بیمه ای و پرداخت حق الزحمه برای خادمان قرآن از جمله فعالیت های این انجمن می باشد.

 

پورمعین یادآور شد: انجمن خادمان قرآن جمهوری اسلامی ایران از ابتکارات معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که سال 94 رسما تشکیل شده است و در سال 96 به ثبت رسیده و سه سال از عمر فعال این انجمن می گذرد و تاکنون نیز سه مجمع عمومی برگزار کرده ایم.

 

وی تصریح کرد: برگزیدگان و فعالان ممتازی قرآنی را به درجه خادمی قرآن نایل کرده ایم و  مفتخر به دریافت نشان خادمی قرآن شده اند.

کد خبر 1000825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha