کیت های تشخیصی سریع کرونا در اختیار مراکز منتخب ایلام قرار می گیرد

صادقی فر با بیان اینکه از هفته آینده کیت های تشخیصی سریع کرونا در اختیار مراکز منتخب قرار خواهد گرفت، گفت: همکاری مردم در اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی نقش مهمی در بیماریابی و مبارزه با کرونا دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام  نشست هماهنگی توزیع و استفاده از کیت های رپید تست کرونا در مرکز بهداشت استان برگزار شد.

 

جلسه هماهنگی توزیع و استفاده از کیت های رپید تست کرونا با حضور معاون بهداشتی دانشگاه، معاونین فنی و اجرایی مرکز بهداشت استان و مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری ها و سایر اعضاء در دفتر معاون بهداشتی دانشگاه برگزار شد.

 

«جمیل صادقی فر» معاون بهداشتی دانشگاه و رئیس مرکز بهداشت استان تصریح کرد: شناسایی بیمار در مراحل اولیه گام مهمی برای درمان به موقع و آسان بیماری است چرا که با شدت یافتن بیماری درمان به مراتب سخت تر خواهد شد.

 

وی خاطرنشان کرد: با یاری خدا و با همراهی مردم و همچنین انجام طرح های مشترک و فراگیر و اجرای مصوبات ملی و استانی کرونا کنترل بیماری محقق خواهد شد.

 

در ادامه دکتر صادقی فر یادآور شد: در قالب طرح کنترل بیماری کرونا به شیوه محله و خانواده محور که مزین به نام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی از هفته آینده کیت های تشخیصی سریع کرونا در اختیار مراکز منتخب قرار خواهد گرفت و در صورت لزوم در محلات نمونه گیری انجام خواهد شد و با بیماریابی سریع و قرنطینه و نظارت بر رعایت قرنطینه مبتلایان بی علامت، گام موثری در قطع زنجیره انتقال ویروس برداشته خواهد شد.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام خاطرنشان کرد: با این راهکارها بیماران با ريسک بالا سریعتر شناسایی شده و به‌ طور مرتب پیگیری می شوند و بر اساس شیوه‌نامه‌هایی که در اختیار داریم، درمان بیماران انجام می‌شود.

کد خبر 1000837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha