برگزاری همایش گفتگوی ادیان در مصر

وزیر اوقاف مصر از برگزاری همایش گفتگوی ادیان در ماه مارس آینده در این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از مصر الیوم، دکتر «محمد مختار جمعه» وزیر اوقاف مصر در دیدار با شماری از علمای مسیحی در استان اسیوط گفت: همایش گفتگوی ادیان در ماه مارس برگزار خواهد شد و ما از نمایندگان همه ادیان و فرهنگ ها برای حضور در این همایش دعوت می کنیم.

 

مختار جمعه درباره طرح «ما با احترام زندگی مسالمت آمیز داریم»، گفت: این طرح پیامی به داخل و خارج برای احترام به پیروان همه ادیان است.

 

وی افزود: «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر به گفتگو بین پیروان همه ادیان برای تقویت اصول همزیستی مسالمت آمیز دعوت می کند.

 

وزیر اوقاف مصر گفت: ما باید فقه همزیستی مشترک را نهادینه کنیم. زیرا در قرآن کریم خداوند متعال حمله به دیگران به خاطر اعتقادات شان را نهی کرده است، حتی اهانت به بت پرستان.

 

دکتر محمد مختار جمعه به همراه سرلشکر«عصام سعد» استاندار اسیوط روز جمعه (14 آذر 1399) از کار بازسازی و مرمت مسجد امیر سنان در روستای دیروط الشریف در استان دیروط بازدید کرد. این  کار با حمایت و تلاش وزارت اوقاف انجام می شود.

 

وزیر اوقاف و استاندار اسیوط و همراهانشان نماز جمعه را با رعایت تدابیر بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در این مسجد برپا کردند و به طور مستقیم از تلویزیون مصر پخش شد.

کد خبر 1000854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha