مشکل سوخت واحدهای تولیدی نهبندان به موقع رفع شود

بیکی گفت: مشکل سوخت واحدهای تولیدی در شهرستان نهبندان باید با روش منسجم تر و مدیریت واحد، حل شود تا اختلافی بین دستگاه اجرایی موافقت کننده و متولی وجود نداشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مجید بیکی» امروز (۱۶ آذر) در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان نهبندان که با حضور مردانی مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی خراسان جنوبی برگزار شد، اظهار کرد: یکی از شهرستان‌هایی که موضوع گازرسانی را در دو سال اخیر به جدیت دنبال می کند، نهنبدان است که با همت خوب شرکت ملی گاز ایران و استان پیشرفت قابل توجهی داشته ست.

 

فرماندار نهبندان از گازرسانی به بیش از ۱۵۰ روستای شهرستان نهنبدان خبر داد و گفت: این روستاها در حال گاز رسانی اند، همچنین گاز رسانی به واحدهای تولیدی شهرستان، یکی از ظرفیت هایی است که طبق مصوبه شورای اقتصاد کشور در سال ۹۶ و ۹۷ آغاز شد و کمک شایانی به بخش تولید کرد.

 

بیکی با اشاره به مصوبه شورای اقتصاد کشور برای گاز رسانی به واحدهای تولیدی؛ افزود: دولت به ازای هر واحد ۲۴۰ میلیون تومان به صورت بلاعوض برای هر واحد در نظر گرفت که کار بزرگی در جهت حمایت از بخش تولید بود.

 

وی ادامه داد: کمک دولت برای گاز رسانی به واحدهای تولیدی در حوزه جهش تولید، تاثیر به سزایی خواهد داشت.

 

فرماندار نهبندان با بیان اینکه در سال های اخیر گاز به این شهرستان رسیده است، گفت: اما با تأکید وزارت نفت برای استفاده از گاز به جای سوخت نفت با محدودیت های جدی روبرو هستیم و این مصوبات مشکلاتی را در پی داشته، اما با تعامل و همکاری دستگاه های اجرایی و شرکت پخش فرآورده های نفتی توانسته ایم بخش عمده ای از مشکلات را رفع کنیم.

 

بیکی تصریح کرد: باید مدیریت واحد برای تأمین سوخت واحدهای تولیدی شکل بگیرد تا زمنیه کار و تولید فراهم شود.

 

وی عنوان کرد: در موضوع تأمین سوخت خانگی تا پایان اسفند ماه سوخت منازلی که امکان گاز رسانی برایشان فراهم نشده بود، تأمین شد و در این خصوص مشکلی نداریم، اما افرادی علیرغم دادن تعهد برای گاز رسانی به منازل خود، گاز رسانی را آغاز نکرده اند.

 

 فرماندار نهبندان افزود: شهرستان نهبندان در حوزه واحدهای تولیدی در سه بخش صنعت، کشاورزی و معدن رونق گرفته است بنابراین باید مشکل سوخت با روش منسجم تری قابل حل باشد و مدیریت واحدی برای سوخت شکل گیرد تا اختلاف بین دستگاه اجرایی موافقت کننده و متولی وجود نداشته باشد.

 

 بیکی تصریح کرد: شهرستان نهبندان موقعیت خاصی دارد، لذا در بحث سوخت باید نظارت ها، پایش و بررسی بیشتر شود تا تولید کننده و مصرف کننده، سوخت را در مسیر واقعی و تولید مصرف کنند.

 

وی اظهار کرد: باید با هماهنگی دستگاه های متولی، دغدغه تولید کننده در خصوص تأمین سوخت رفع و هر جا انحرافی است باید با نظارت بیشتر توسط شرکت پخش فرآورده های نفتی و سازمان صمت محقق شود.

 

 

کد خبر 1000910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha