تفاهم‌نامه ساخت ۲۰ مدرسه در مناطق محروم و روستایی استان منعقد شد

در راستای حذف مدارس سنگی و محرومیت‌زدایی تفاهم‌‌نامه ای میان نوسازی مدارس، اداره‌کل آموزش و پرورش و بسیج سازندگی خوزستان جهت همکاری سه‌‌جانبه در احداث ۲۰ مدرسه در قالب ۴۰ کلاس درس در مناطق محروم و روستایی استان منعقد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «علی قربانی» ظهر امروز (یکشنبه ۱۶ آذر) در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه میان اداره کل نوسازی مدارس خوزستان، اداره کل آموزش و پرورش خوزستان و سازمان بسیج زندگی، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این تفاهم‌نامه در راستای حذف مدارس سنگی و محرومیت‌زدایی منعقد شده اظهار کرد: این تفاهم‌نامه جهت همکاری در احداث ۲۰ مدرسه در قالب ۴۰ کلاس درس با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال در مناطق محروم و روستایی استان منعقد شد.

 

مدیرکل نوسازی مدارس خوزستان ضمن قدردانی از اقدامات خیرخواهانه بسیج سازندگی خوزستان در ساخت فضاهای آموزشی افزود: در زلزله مسجدسلیمان که سال گذشته رخ داد با مشارکت بسیج سازندگی استان حدود ۴۰ مدرسه مقاوم‌سازی شد و مهرماه در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفت.

 

وی هدف و اولویت نخست در سال ۹۹ را حذف مدارس سنگی و خطرساز دانست و اضافه کرد: خیرین تعداد زیادی از این پروژه‌ها را تقبل کردند و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا سه سال آینده مدارس سنگی استان حذف و مدارسی مستحکم و ایمن جایگزین آنها خواهد شد.

 

قربانی تصریح کرد: تفاهم‌نامه ساخت ۴۰۰ پروژه آموزشی و پرورشی و تعمیر و بازسازی سه هزار مدرسه بین سازمان نوسازی مدارس کشور و معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش و سازمان بسیج سازندگی که در اردیبهشت امسال انجام شد.

 

وی یاد آور شد: در این راستا امروز تفاهم‌نامه ساخت ۲۰ مدرسه در قالب ۴۰ کلاس درس با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال میان نوسازی مدارس، آموزش و پرورش و بسیج سازندگی خوزستان با هدف حذف مدارس سنگی در مناطق محروم و عشایری به امضا رسید که گامی بلند در بهبود زیرساخت‌ها و ارتقای شاخص فضای آموزشی در استان خواهد بود.

 

کد خبر 1000933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha