وضع معافیت‌های مالیاتی جدید بر درآمد کارکنان/ بودجه بهداشتی کشور ۲ برابر شد

محمدیاری از وضع معافیت‌های مالیاتی جدید بر درآمد کارکنان دولت خبر داد و گفت: بودجه بهداشتی کشور در لایحه بودجه ۹۹ دو برابر شد.

«حسن محمدیاری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، با بیان اینکه طبق پیشنهاد دولت معافیت‌های مالیاتی جدیدی در مورد کارمندان و کارکنان دولت وضع می‌شود اظهار داشت: بر اساس پیشنهاد دولت بودجه بهداشتی کشور در لایحه بودجه 99، 2برابر شده است و این موضوع از جمله ویژگی‌های بودجه سال آینده محسوب می‌شود.
 
 
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تقدیم لایحه بودجه سال 1400 توسط دولت به مجلس را در روزهای اخیر مورد اشاره قرار داد و در تشریح وضعیت منابع و مصارف آن عنوان کرد: میزان بودجه سال آینده معادل 2 هزار و 435 هزار میلیارد تومان است که هم منابع و درآمدها و هم میزان مصارف آن در لایحه مشخص شده است.
 
 
محمدیاری بخش عمده‌ای از بودجه سال 1400 را پیش‌بینی خواند و با تاکید بر اینکه میزان محقق شدن آن به تحقق برخی شرایط بستگی دارد تصریح کرد: در باب درآمدهای بودجه سال 1400 معادل سه  هزار و 170 هزار میلیارد تومان آن به مالیات معطوف می‌شود و بخش عمده‌ای هم به منابع حاصل از نفت متکی است.
 
 
نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس منابع حاصل از فروش نفت و فرآورده‌های نفتی که در لایحه بودجه سال آینده پیش‌بینی شده را 2 هزار و 250 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: علاوه بر این‌ها سهم واگذاری دارایی‌های مالی هم 298 هزار میلیارد تومان در لایحه بودجه سال 1400 تعیین شده است.
 
 
وی با تاکید بر اینکه میزان درآمدهای اختصاص در لایحه بودجه سال آینده 88 هزار میلیارد تومان محاسبه شده است مجموع این ارقام را 939 هزار میلیارد تومان برشمرد و اذعان کرد: اگر به این عدد رقم بودجه شرکت‌های دولتی معادل هزار و 561 هزار میلیارد تومان را اضافه کنیم به همان عدد 2 هزار و 435 هزار میلیارد تومان می‌رسیم. 
 
 
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه برای هزینه‌ها از قبیل پرداخت دستمزد و حقوق کارکنان دولت معادل 637 هزار میلیارد تومان در بودجه 1400 پیش‌بینی شده است یادآور شد: برای بخش بودجه عمرانی کشور هم 104 هزار میلیارد تومان و برای تملک دارایی‌ها هم حدود یکصد هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.
 
 
محمدیاری از افزایش 25 درصدی حقوق کارکنان و بازنشستگان نسبت به سال گذشته خبر داد و در همین مورد اضافه کرد: در مورد اخذ مالیات از کارمندان کف مالیاتی آن از میزان 2 میلیون و 800 هزار تومان به سه میلیون و 500 هزار تومان افزایش پیدا کرده به بیان دیگر درآمد یک کارمند تا این رقم مشمول معافیت مالیاتی می‌شود. 
 
 
نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس دو برابر شدن بودجه بهداشتی را هم از جمله موارد برجسته موجود در لایحه بودجه سال 1400 اعلام و خاطرنشان کرد: منابع‌، مصارف و درآمدها در لایحه بودجه سال آینده مشخص شده است اما باید ببینیم تا چه حد از این بودجه محقق می‌شود.
 
 
 
کد خبر 1001006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha