رشد ۸۰ درصدی صدور پروانه‌های حد مجاز آلاینده‌ها در ایلام

مدیرکل استاندارد ایلام از رشد ۸۰ درصدی صدور پروانه‌های حد مجاز آلاینده‌ها در ایلام خبر داد.

«مهناز همتی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام اظهار کرد: صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد حد مجاز به منظور افزایش کیفیت و سلامت محصولات تولیدی کشاورزی صورت گرفته است.

 

وی با اشاره به اینکه از سال ۹۸ تاکنون این استان موفق به صدور ۲ پروانه کاربرد نشان حد مجاز آلاینده‌ها و پنج پروانه صدور در دست اقدام در محصولات صیفی (سیب‌زمینی، خیار، گوجه فرنگی، توت‌فرنگی و پیاز) شده است، گفت: صدور این نشان در راستای کاهش استفاده از سموم و آلاینده های مورد مصرف در تولید محصولات کشاورزی و به میزان استاندارد است.

 

همتی در ادامه گفت: در سطح ملی برای خاک بالغ بر 226 استاندارد ملی تدوین شده و همچنین 140 مورد استاندارد برای جنگلداری، ماشین های جنگلداری و باغبانی و ... تا کنون تدوین شده است که این استانداردها می تواند ابزار بسیار قدرتمندی برای کاربران و مسئولین و پاسداران این منابع خدادادی باشد تا مانع تخریب و فرسایش خاک و جنگل ها و ....شود.

 

مدیرکل استاندارد ایلام اظهار کرد: استانداردها زنجیره و منبع تعادلی بین زندگی انسان ها و منابع طبیعی ایجاد می کنند و با بکارگیری آنها قطعا" در چرخه طبیعی محیط زیست و بهبود کیفیت زندگی مردم تحولات چشمگیر را شاهد خواهیم بود و زمین سالم، این امانت مهم را به سلامت به دست آیندگان خواهیم سپرد.

کد خبر 1001079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha