غربالگری ۶۰۰ هزار گیلانی در طرح شهید سلیمانی

سالاری با بیان ایتکه ۶۰۰ هزار گیلانی در طرح شهید سلیمانی غربالگری شده اند گفت: از این مجموع یک هزار و ۲۰۰ فرد مشکوک به کرونا ویروس ویزیت شدند.‌

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «ارسلان سالاری» امروز (دوشنبه، ۱۷ آذر ) در نشست اجرایی طرح شهید سلیمانی که با حضور سخنگوی وزارت بهداشت در دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد اظهار کرد: مزین شدن طرح غربالگری به نام شهید سلیمانی موجب همدلی و هم‌افزایی همه نیروهای مخلص استان شده است.


رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه همکاری همه‌جانبه دستگاه‌های اجرایی و خدماتی با دانشگاه علوم پزشکی جهت اجرای موفق‌تر طرح شهید سلیمانی حائژ اهمیت است گفت: سپاه و بسیج در روزهای نخست شیوع ویروس کرونا همراه با کادر سلامت بود و اکنون نیز در این طرح همراهی دارد و امیدواریم ویروس کرونا در این استان کنترل شود.


وی با اشاره به اینکه بالغ ‌بر ۶۰۰هزار نفر از جمعیت گیلان تاکنون غربالگری شده‌اند تصریح کرد: با توجه به گذشت پنج روز از اجرای طرح شهید سلیمانی، ۲ هزار و ۳۹۱ گروه همکار و ۶ هزار و ۷۷۳داوطلب بسیجی با دانشگاه علوم پزشکی گیلان همکاری می‌کنند.


رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود : این طرح در گیلان ۲۷ درصد پیشرفت دارد و هزار و ۲۰۰ نفر مشکوک غربالگری شده، ویزیت شدند.


وی با بیان اینکه تست ۱۹درصد افراد مشکوک به کرونا مثبت شد و از ۴۳ درصد افراد ویزیت شده، نمونه‌گیری شد، گفت: موارد مثبت کووید ۱۹ به‌صورت تحت مراقبت کامل قرار دارند.

 

سالاری ادامه داد: همچنین ۷۵ درصد موارد مشکوک ویزیت شده در قرنطینه خانگی هستند.

 

وی با اشاره به وضعیت سایر بیماران غربال‌شده در طرح شهید سلیمانی، خاطرنشان کرد: ۱۶ درصد موارد مشکوک شناسایی‌شده سالمند بوده و ۱۳ درصد نیز بیماری زمینه‌ای داشتند.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان علت موفقیت گیلان در طرح شهید سلیمانی را همراهی بسیج و سپاه با کادر سلامت دانست و گفت: بسیج و سپاه در طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا نیز همراهی بسیار خوبی با ما داشتند و خدماتشان تقریباً چند برابر کادر سلامت است.


گفتنی است، در این نشست مدیران شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌های ۱۶ گانه نیز حضور داشتند و آبتین حیدرزاده، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان و همچنین دو تن از رؤسای شبکه بهداشت و درمان شهرستان‌ها به ارائه گزارش پرداختند.

کد خبر 1001103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha