۹ شهرستان گلستان در وضعیت قرمز کرونا/ آخرین وضعیت کرونا در بندرترکمن

فاضل گفت: در حال حاضر ۹ شهرستان استان گلستان در شرایط قرمز کرونا قرار دارند و شرایط کلی استان نیز قرمز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «عبدالرضا فاضل» صبح امروز(دوشنبه ۱۷ آذر) در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در گلستان اظهار کرد: شرایط استان گلستان از لحاظ کرونا که از حدود سه هفته گذشته روند صعودی داشته است همچنان قرمز است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: از شروع محدودیت های کرونایی روند رو به افزایش ابتلا به کرونا در استان گلستان متوقف شده و شرایط کرونا در استان حالت باثبات پیدا کرده است.

 

وی بیان کرد: به نظر می رسد تا روز سه شنبه این هفته شاهد روند نزولی کرونا در استان گلستان باشیم که در همین راستا ارزیابی ها به اصحاب رسانه و مسئولان ارائه می شود تا تصمیمات جدیدی اتخاذ شود.

 

فاضل با بیان اینکه شرایط کرونا شکننده است و وضعیت قرمز و نارنجی هر روز می تواند تغییر کند، یادآور شد: در حال حاضر 9 شهرستان استان گلستان در شرایط قرمز قرار دارند و شرایط کلی استان نیز قرمز است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به قرار گرفتن شهرستان بندرترکمن در بین هفت شهر فوق قرمز کشور، تصریح کرد: بندرترکمن جزو شهرهای قرمز ما است اما ارزیابی صورت گرفته در ستاد ملی کرونا مربوط به سه هفته گذشته است و به روز نیست.

 

وی اضافه کرد: شرایط کرونا در بندرترکمن در دو هفته گذشته رو به افزایش بود اما در طی ۴۸ ساعت گذشته شرایط باثباتی در این شهرستان حاکم بوده است و در حال حاضر ۱۸ بیمار کرونایی متعلق به این شهرستان در مراکز درمانی بستری هستند و تعداد بیماران گمیشانی که در بیمارستان بندرترکمن بستری هستند بیشتر از بیماران بندرترکمنی است.

 

فاضل با بیان اینکه تا آخر هفته شرایط کرونا در بندرترکمن مطلوب می شود، ابراز داشت: شرایط کل کشور با اعمال محدودیت های کرونایی روند نزولی پیدا کرده و اگر قرار باشد محدودیت های کرونایی تمدید شود تنها در شهرهای قرمز ادامه خواهد داشت.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: با توجه به شرایط فعلی استان گلستان به نظر می رسد تا هفته آینده اعمال محدودیت ها تنها در تعداد اندکی از شهرهای گلستان تمدید شود.

 

وی از مردم گلستان خواست پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و گفت: کرونا و اعمال محدودیت ها معیشت بسیاری از اقشار را با آسیب مواجه کرده اما اگر تمامی مردم پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی را رعایت کنند نیازی به اعمال محدودیت ها نیست.

 

کد خبر 1001133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha