آل سعود روحانی شیعه الاحساء را بازداشت کرد

نیروهای عربستان «سید هاشم الشخص» را پس از یورش به منزلش در الاحساء بازداشت کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از مرآة الجزیره، در چارچوب اقدامات انتقام‌جویانه و نقض حقوق شیعیان قطیف و الاحساء در عربستان، نیروهای اداره تحقیقات عمومی عربستان با پشتیبانی نیروهای امنیتی این کشور به منزل «سید هاشم الشخص» از روحانیون برجسته شیعه عربستان حمله کردند و بدون هیچ دلیل و مجوز قانونی وی را بازداشت کردند.

 

این اقدام آل سعود بیانگر حمله استبدادی این رژیم ضد مردم منطقه و علمای آن در زمانی است که جهان شاهد تغییرات و تحولات سیاسی است.

 

نیروهای اداره تحقیقات عمومی و پلیس عربستان حرمت منزل سید هاشم الشخص در الاحساء را نقض کردند و به شکستن و تخریب وسایل وی اقدام کردند. این اقدام باعث نگرانی و ترس خانواده الشخص که شاهد بازداشت وی با تهدید اسلحه بودند، شده است.

 

فعالان حقوقی عربستان اعلام کردند: الشخص بدون هیچ دلیلی و توجیهی بازداشت شده است و نیروهای اداره تحقیقات عمومی وی را به مکان نامعلومی منتقل کردند.

 

روز یکشنبه ( 16 آذر 1399) یک گروه نظامی محله سکونت الشخص را به عمد محاصره نظامی کردند و همه ورودی ها و خروجی های این منطقه را قبل از یورش به منزل این روحانی شیعه مسدود کردند.

 

بازداشت سید هاشم الشخص در چارچوب بازداشت علما و روحانیون شیعه عربستانی انجام شد، به طوری که آل سعود در ماه گذشته سید خضر العوامی، شیخ عباس سعید را بازداشت کرد.

کد خبر 1001218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha