ضرورت تسریع در پرداخت تسهیلات اشتغال زایی در لرستان

آشتاب اظهار کرد: بانک های عامل نسبت به جذب و تسریع در پرداخت تسهیلات اشتغال زایی تلاش بیشتری کنند .

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «علی آشتاب» امروز(17 آذر) در جلسه بررسی طرحهای معرفی شده به بانک توسعه تعاون جهت پرداحت تسهیلات از محل اعتبارات اشتغال روستایی، اظهار داشت: بانک ها باید در تسریع عقد قراداد و پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی اهتمام بیشتری بورزند.

 

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان لرستان افزود: دستگاه‌های اجرایی و مجموعه بانک‌های استان بایستی تلاش مضاعفی برای پرداخت همه سهمیه های خود در اعتبارات اشتغال روستائی و عشایری به طرحهای اشتغالزا داشته باشند تا همه این اعتبارات ابلاغ شده سریعتر جذب شوند.

 

وی بیان کرد: بانک توسعه تعاون استان نیز طرحهایی که جهت دریافت تسهیلات اشتغال روستایی از طرف کارگروه و کمیته فنی معرفی شده بایستی هر چه سریعتر نسبت به پرداخت انها اقدام و تعیین تکلیف نماید.

 

آشاب افزود: توجه به حفظ و ایجاد اشتغال پایدار ، توسعه و رونق تولید و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها را از برنامه های دولت تدبیر و امید عنوان کرد و اظهار کرد : با همکاری و تعامل با دستگاههای اجرایی و بانکهای عامل تاکنون مبلغ ۲۳۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت به تعداد یک هزار و ۲۶۰ طرح اقتصادی با ایحاد ۵ هزار و ۱۳۳ فرصت شغلی به طرحها و بنگاههای اقتصادی روستایی و عشایری پرداخت شده است.


وی خاطرنشان کرد: در راستای حفظ و تداوم حیات روستاها و رونق اشتغال روستایی دولت طرح‌های مطلوبی ارائه نمود که پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی یکی از همین طرح‌هاست.

 

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان لرستان اظهار کرد: اجرای طرح‌های پایدار اشتغال روستایی و عشایری موجب کاهش مهاجرت به شهرها، ماندگاری ساکنین روستا و درآمدزایی برای آنها، کمک به اقتصاد و معیشت خانوارهای روستایی، اشتغالزایی برای جوانان و کارجویان و حل معضل بیکاری در مناطق روستایی و عشایری خواهد شد.

کد خبر 1001235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha