آغاز فاز جدید خط انتقال آب در آستارا

حسینی از آغاز فاز جدید خط انتقال آب به طول ۶ و نیم کیلومتر در آستارا خبر داد و گفت: این طرح با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای تقویت فشار آب شهرک عباس آباد اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا،«سید محسن حسینی» امروز(دوشنبه، ۱۷ آذر) در نشست ویدئو کنفرانسی با اصحاب رسانه استان در پاسخ به سوالات خبرنگاران آستارا گفت: برای تامین آب شرب از بابت منابع در تنگنا هستیم.

 

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب گیلان با بیان اینکه از منابع خاص و محدودی می توانیم برای تامین آب شرب استفاده کنیم، افزود: اصلی ترین منبع تامین آب شهرستان آستارا تصیفه خانه بهارستان است.

 

وی با اشاره به اینکه به خاطر بالا بودن سطح آب های زیرزمینی در آستارا از چاه برای تامین آب نمی توانیم استفاده کنیم، تصریح کرد: تنها منبع تامین آب در آستارا آب های سطحی است و در بخش شهری چاه جواب نمی دهد.

 

حسینی با بیان اینکه در فصل تابستان با مشکل کمبود آب در رودخانه بهارستان مواجه هستیم و این باعث می شود تصفیه خانه آب مورد نیاز برای تصفیه نداشته باشد، اظهارکرد: امسال مشکل کمبود آستارا از منابع دیگر تامین شد و تاثیر خوبی نیز داشت.

 

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب گیلان با اشاره به اینکه امسال در مناطقی از شهرک مهدی، شهرک عباس آباد و بخش دیگری از شهر دچار کمبود آب بودیم، افزود: با اجرای خطوط آبی بخش زیادی از مشکل حل شد.

 

وی از آغاز فاز جدید خط انتقال آب به طول ۶ و نیم کیلومتر خبر داد و تصریح کرد: این طرح با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای تقویت فشار آب شهرک عباس آباد اجرا می شود.

 

حسینی، تامین آب آستارا از رودخانه چلوند را از طرح های بلند مدت شرکت آب و فاضلاب گیلان عنوان کرد و گفت: اقدامات اولیه برای اجرای این طرح آغاز شده است و امیدواریم این طرح با تامین اعتبار هرچه سریعتر عملیاتی شود.

 

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب گیلان با بیان اینکه از محل صندوق توسعه و اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای در مجموع سه میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان برای تامین و تقویت آب روستاهای آستارا در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: آب ۲۰ روستای آستارا نیز با تکمیل سد ملاهادی تامین می شود تا در این روستاها نیز با مشکل کمبود آب مواجه نشویم.

کد خبر 1001256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha