کاشت نهال به نام شهید فخری زاده و شهدای سلامت در شهرستان دهلران

همزمان با سراسر کشور به مناسبت روز جهانی خاک امروز به یاد شهید فخری زاده و شهدای مدافع سلامت، چندین اصله نهال در دشت اکبر شهرستان دهلران کاشت شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، این مراسم با حضور امام جمعه دهلران، معاون فرماندار، معاون دادستان، جانشین فرمانده سپاه ناحیه دهلران،  خانواده شهید جاوید پور، رئیس بیمارستان شهدا، رئیس شبکه بهداشت درمان و جمعی از مسئولان و کارکنان منابع طبیعی برگزار شد.

 

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان دهلران، در این مراسم با گرامی داشت یاد خاطره دانشمند شهید فخری زاده، اظهار کرد: امنیت پایدار امروز جامعه را مدیون خون مطهر شهدا و ایثارگری‌های رزمندگان، جانبازان، آزادگان و خانواده‌های شهدا هستیم.

 

«نصراله پارسه» یادآور شد: از زمان شروع ویروس کووید ۱۹ و بیماری کرونا، شاهد جانفشانی کادر درمان برای  مقابله با این بیماری و خدمت به مردم هستیم که در این راستا تعدادی از کادر درمان در حین خدمت به بیماران شهید شده اند.

 

وی افزود: شهید جاوید پور به عنوان اولین شهید مدافع سلامت شهرستان دهلران  در راه خدمت در عرصه بهداشت و درمان برای بهبود وضعیت سلامت جامعه و درمان بیماران کرونایی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان دهلران گفت: وسعت شهرستان دهلران 540 هزار هکتار است که از این میزان 259هزار هکتار آن بیابان و 271هزار هکتار را مرتع تشکیل می دهد.

 

وی بیان داشت: حدود ۱۲۰ هزار هکتار جنگل در شهرستان دهلران وجود دارد که از این میزان ۲۰ هزار هکتار جنگل دست کاشت است.

 

پارسه تصریحکرد: با برنامه ‌ریزی های انجام شده امسال طرح زراعت چوب در 1000هکتار از اراضی شهرستان دهلران اجرا می‌شود.

 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخزداری شهرستان دهلران ابراز کرد: پیش بینی می شود بیش از 300هزار اصله نهال اکالیپتوس در این اراضی کاشت شود و در راستای بهبود عملکرد این طرح به متقاضیان مشاوره‌های فنی قبل از کاشت، حین کاشت و بعد از کاشت و مراقبت ارائه شده است.

 

گفتنی است، در پایان این مراسم علاوه بر تجلیل از خانواده شهید سلامت جاوید پور چندین نهال به نام شهید فخری زاده، شهید سلامت منصور جاوید پور و شهدای سلامت توسط امام جمعه، خانواده شهید جاوید پور و مسئولان کاشت شد.

کد خبر 1001292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha