معرفت و خداگرایی آیت الله کوهستانی(ره) برای نسل جوان تبیین شود/ دنیا روستای کوهستان را به نام آیت الله کوهستانی می شناسد

حجت الاسلام جباری گفت: آیت الله کوهستانی(ره) اهل روستا بود و روستای کوهستان بهشهر را با قرآن محور بودن ب جهان معرفی کرد. اهل تجملات و شیک‌پوشی نبود ولی امروز جوانان طرفدارش هستند؛ معرفت دینی این عالم با ابزار نوین برای نسل نو تبیین شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری،حجت الاسلام «عربعلی جباری» امروز(17آذر) در جلسه ویژه برگزاری کنگره  آیت الله العظمی حاج شیخ «محمد کوهستانی» (رحمت الله علیه)که با حضور« عباس زارع» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برگزار شد، ضمن تحسین اقدامات ناب و رو به جلو در حوزه برگزاری کنگره حاج شیخ «محمد کوهستانی» قدس سره الشریف، بیان کرد: در خصوص این کار بزرگ نیاز به بسترسازی و ایجاد مقدمه است تا یک همایش ملی در بهشهر برگزار شود.

 

امام جمعه شهرستان بهشهر افزود: البته شیوع کرونا مانع از انجام کار شد ولی فرصت بیشتری برای تحقیق توسط پژوهشگران در این عرصه فراهم کرد، امروز باید با روح ملکوتی مرحوم آیت الله کوهستانی عهد و پیمان ببندیم که به آن هدف اصلی برسیم.

 

وی برلزوم شکل‌گیری یک ستاد قوی برای انتخاب جزییات و امکانات برپایی این همایش ملی تاکید کرد و گفت: هدف مابرگزاری این کنگره این نیست که ببینیم یک شخصیت علمی و دینی چه تعداد کتاب داشت بلکه نشر توحیدگرایی و معنویت و معرفت وجودی او مد نظر است.

 

حجت الاسلام جباری ادامه داد: مرحوم آیت الله کوهستانی شخصیتی بود که در یک روستا زندگی می‌کرد ولی روستای کوهستان را در سطح جهان معرفی کرد، سوال اینجا است که وی چه کرد؟ اهل تجملات و شیک‌پوشی نبود ولی  امروز جوانان طرفدارش هستند، جوانان ما تشنه معارف و معنویت هستند.باید معرفت دینی با ابزار نوین برای نسل نو تبیین شود.

 

وی تاکید کرد: نتیجه معنویت و معرفت و خداگرایی آیت الله کوهستانی را باید به کشور معرفی کنیم، این عالم اهل سیر و سلوک بود تا آخر عمر کرباس می‌پوشید از تعلقات دنیایی فاصله گرفته بود.

 

امام جمعه شهرستان بهشهر اضافه کرد: آیت الله کوهستانی استخاره‌محور نبود بلکه قرآن‌محور بود، نمونه کارهایش را با قرآن نشان می‌داد همان کاری که ائمه اطهار(علیهم السلام) انجام می‌دادند، این مورد باید تبیین شود.

 

وی با بیان اینکه برگزاری دقیق و جامع کنگره های علمی پیرامون شخصیت های برجسته نظیر آیت الله کوهستانی نیازمند بودجه است، گفت: برای برگزاری این همایش باید اعتباراتی در نظر گرفته شود تا کارها به خوبی پیش برود و همایش کشوری در بهشهر برگزار شود تا توحید خالص شخصیت این بزرگمرد بیان شود.

 

حجت الاسلام جباری اظهار کرد: حاصل کار انبیای خدا مبارزه با جهل و فقر بود؛ امید است در این همایش این مسائل به درستی تبیین شود.

 

امام جمعه شهرستان بهشهرخاطرنشان شد: منویات آیت الله کوهستانی(ره) کتابت شود پسندیده است اما باید این منویات به معنای واقعی جمع‌آوری شود و مستمر در رابطه به موضوعات مختلف بیان شود، تجلیل از نام آیت الله کوهستانی حق او است ما اسلام را از علما داریم، باید در این مسیر از این دست حرکات جدی داشته باشیم، در دوران کرونایی مقدمات کار فراهم شود و برگزاری حضوری این همایش به بعد از مهار کرونا موکول شود.

کد خبر 1001293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha