وجود بافت ‌های ناکارآمد یکی از معضلات مدیریت شهری است

میرجعفریان وجود بافت ‌های ناکارآمد شهری را به عنوان یکی از معضلات مدیریت شهری به خصوص در کلانشهر مشهد معرفی و گفت: سکونتگاه‌های غیررسمی و روستاهای ادغام شده نیز جزء اینگونه بافت‌های ناکارآمد بوده که اثرات منفی را در شهر به دنبال داشته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «سید کمال‌الدین میرجعفریان» عصر(۱۷ آذر) در جلسه ستاد بازآفرینی شهری، وجود بافت ‌های ناکارآمد شهری را به عنوان یکی از معضلات مدیریت شهری به خصوص در کلانشهر مشهد معرفی و اظهار کرد: سکونتگاه‌های غیررسمی و روستاهای ادغام شده نیز جزء اینگونه بافت‌های ناکارآمد بوده که اثرات منفی را در شهر به دنبال داشته است.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: همچنین وجود معابر کم عرض، سازه‌های غیرمقاوم، ساخت در کاربری‌های مغایر و عدم داشتن سند مالکیت از مهمترین مشکلات این بافت‌ها است که علاوه بر آسیب ‌های اجتماعی می‌تواند در زمان بروز حوادث غیر مترقبه مانند زلزله، تخریب‌های گسترده ای را به دنبال داشته و عملیات امدادرسانی به این محلات را نیز با مشکل مواجه سازد.

 

وی برنامه بازآفرینی محلات را از کلیدی ترین برنامه‌ها و سیاست‌های دولت بیان کرد و افزود: این برنامه، یک کار میان دستگاهی بوده و قطعاً با همراهی کلیه دستگاه‌های ذیربط موفق خواهد شد.

 

میرجعفریان پایین بودن سرانه خدمات کاربری‌های عمومی در این محلات را به عنوان یک چالش اصلی شهرسازی مطرح کرد و گفت: در تعریف پروژه‌های بازآفرینی در محلات هدف شهرها، قطعاً باید سرانه هر کاربری به عنوان یک شاخص مدنظر قرار گیرد.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی در پایان تدوین برنامه جامع اقدام مشترک دستگاه‌های مرتبط برای محلات هدف بازآفرینی شهرها و تصویب آن در ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان را یک راهبرد اساسی اعلام و تصریح کرد: بر اساس این برنامه وظیفه هر دستگاه در قبال محلات هدف و در یک بازه زمانی، کاملاً مشخص و این برنامه به صورت مستمر نیز قابل پایش است.

کد خبر 1001355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha