طرح «یاریگران زندگی» در مدارس صومعه‌سرا اجرا می‌شود

بالو گفت: طرح «یاریگران زندگی» با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی در مدارس صومعه‌سرا اجرا می‌شود.

«حسین بالو» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا اظهار کرد: در راستای اجرای سند تحول بنیادین، آموزش و پرورش تلاش دارد تا مدرسه را از یک نهاد صرفا آموزشی به نهاد فرهنگی و اجتماعی تبدیل کند.

 

مدیر آموزش و پرورش صومعه‌سرا با اشاره به اجرای طرح «یاریگران زندگی» در سطح مدارس افزود: این طرح یکی از برنامه‌های سند تحول است که در آن توجه ویژه به ساحت‌های اجتماعی، زیستی_بدنی صورزت گرفته است.

 

وی گفت: مهم‌ترین هدف طرح یاریگران زندگی ارتقاء مهارت‌های اجتماعی و محافظت در کانون‌های دانش‌آموزی و افزایش قدرت نه گفتن در بین دانش‌آموزان است.

 

بالو تصریح کرد: در این برنامه، سعی بر این است که زمینه مناسب برای ترغیب و عضویت دانش‌آموزان در انجمن‌های سالم فراهم و فرصت مناسب برای همکاری سازنده دانش‌آموزان، خانواده، مدرسه و محله در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برقرار شود که به تبع آن سبب ارتقای سلامت روانی اجتماعی و پیشگیری از اعتیاد و رفتارهای پرخطر در بین دانش‌آموزان شویم.

 

مدیر آموزش و پرورش صومعه‌سرا بیان کرد: بهره‌گیری از فضای مجازی به‌ ویژه شبکه شاد و متناسب‌سازی اجرای این برنامه با دوران کرونا باید مبنای کار آموزش و پرورش و مدارس قرار گیرد.

 

وی با بیان اینکه واگذاری مسئولیت‌ها به دانش‌آموزان ضمن اینکه باعث رشد این عزیزان می‌شود زمینه فرهنگ سازی‌های مطلوب را فراهم می‌کند خاطرنشان کرد: باید والدین در انجمن‌های اولیا و مربیان آموزش‌های لازم را ببینند که چگونه بر رفتار فرزندان خود نظارت داشته باشند.

کد خبر 1001515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha