عدم همدلی مسئولان به مردم ضرر می‌زند

خسروی با تاکید بر اینکه همدلی و وحدت در جامعه ضروری است، گفت: عدم همدلی ها سبب می شود تا ضمن ضرر و ضربه به مردم، خود مسئولان هم زیر سوال بروند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حسین خسروی اسفزار» امروز (۱۸ آبان) در دیدار با مدیران کل سابق و جدید گمرک خراسان جنوبی اظهار کرد: همه ما باید در مسائل شخصی و اجتماعی برای بعد تکامل بکوشیم تا ضرر نکنیم.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه همدلی و وحدت در جامعه ضروری است، افزود: مثلا اختلافات برای تعیین دولت تا قبل از مرحله انتخابات پذیرفتنی است و پس از تعیین دولت، باید همدلی ها وجود داشته باشد.

 

وی بیان کرد: اما متاسفانه گاهی شاهد همدلی ها نیستیم که این موضوع به مردم ضربه خواهد زد. به طور مثال رئیس جمهور معتقد است که مصوبه مجلس در خصوص اقدام راهبردی لغو تحریم ها به ضرر کشور است، اما شورای امنیت ملی که رئیس این شورا رئیس جمهور است، از هماهنگی رئیس مجلس برای انجام این مصوبه با شورای امنیت ملی، طی دو ماه قبل خبر می دهد. این عدم همدلی ها سبب می شود تا ضمن ضرر و ضربه به مردم، خود مسئولان هم زیر سوال بروند.

 

خسروی با بیان اینکه معمولا اگر در رده های بالای کشور همدلی وجود داشته باشد، در رده های پایین هم شاهد آن خواهیم بود، گفت: این همدلی ها باید در بدنه کشور اجرا شود تا به نفع همه مردم باشد، اما اگر در کلان کشور همدلی وجود ندارد، مسئولان در خراسان جنوبی باید به نفع مردم و نظام با هم همدل باشند، چرا که دست خدا با جماعت است و هر کس در این مسیر تلاش کند بهره مند خواهد شد.

 

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی بر رفع مشکلات مرزی استان برای توسعه صادرات و اقتصاد استان هم تاکید کرد و افزود: مدیرکل سابق گمرک باید اطلاعات و دانسته های ارزشمند خود را در اختیار مدیرکل جدید قرار دهد تا شاهد رسیدگی بهتر به مشکلات و حل امور باشیم.

 

«محمد علی خاشی» مدیرکل سابق گمرک خراسان جنوبی هم در این جلسه اظهار کرد: آنچه که تاکنون در حوزه گمرک و مرز استان اتفاق افتاده است نتیجه تلاش و همراهی همه مسئولان بوده است.

 

وی افزود: تشکیل کارگروه های متعدد توسط نماینده مجلس بسیار ارزشمند است و با توجه به اینکه تصمیم حرکت دلسوزانه برای مردم بسیار جدی است، حمایت نماینده به عنوان صدای مردم می تواند موثر باشد.

 

مدیرکل سابق گمرک خراسان جنوبی با بیان اینکه اقدامات انجام شده طی 9 سال اخیر توسط گمرک بر اساس ضرورت بوده است، بیان کرد: صادرات کالا از مبادی استان در سال 91، 100 میلیون دلار بوده است و طی سالهای اخیر حجم این کالاها حدود 300-400 هزار تن بوده که توسط 30-40 دستگاه کامیون انجام شده است.

 

خاشی تصریح کرد: اما طی هشت ماهه امسال حدود 2.5 میلیون تن کالا  توسط 940 دستگاه کامیون از مرز خارج و صادر شده است که این میزان تا پایان سال حتما به سه میلیون تن هم می رسد.

 

وی با اشاره به اینکه رونق مرز از یک طرف به تصمیمات طرف افغان هم بستگی دارد، بیان کرد: همانطور که طرف افغان در سال گذشته صادرات چهار قلم کالای اساسی از جمله سوخت، کاشی و سرامیک، آهن آلات و سیمان را به مدت چهار ماه محدود کرد و این موضوع تاثیر بسیار زیادی بر صادرات ما گذاشت.

 

مدیرکل سابق گمرک خراسان جنوبی تصریح کرد: کار مرز دو جانبه است و کسی نمی تواند برای افزایش صادرات و رونق تصمیم قاطع بگیرد، چون 50 درصد تصمیمات مربوط به طرف افغان است.

 

خاشی بیان کرد: در مجموع کاری که در گمرکات استان و مرز ماهیرود انجام می شود 20 درصد مربوط به استان و 80 درصد برای سایر استان های کشور است. به همین دلیل و با توجه به اینکه بیشتر خدمات مرز ملی است، انتظار است تا مسئولان کشوری، نگاهشان به مرز خراسان جنوبی ملی هم باشد.

 

وی با اشاره به اینکه هم اکنون یکی از مشکلات ما در مرز نبود دستگاه ایکس ری است، اظهار کرد: اگر همراهی بیشتری با اداره کل گمرک استان می شد بخصوص در دوره استانداری آقای مروج الشریعه، اکنون این مشکل حل شده بود.

 

مدیرکل سابق گمرک خراسان جنوبی بیان کرد: متاسفانه آقای مروج الشریعه (یکی از استانداران سابق استان) نگاه خوبی به مرز نداشت و در این مسیر سنگ اندازی کرد، در حالی که اگر همراهی می کرد، اکنون 10 سال جلوتر بودیم، ولی این اقدامات ما را به دو سال عقب تر انداخت.

 

خاشی با تاکید بر اینکه باید تلاش شود تا عقب ماندگی ها جبران شود، اظهار کرد: مدیر یک نفر است، اما اگر از کلان کشور، استاندار و سایر نمایندگان مورد حمایت قرار بگیرد می تواند کاری را از پیش ببرد، ولی اگر چوب لای چرخ گذاشته شود کاری درست نخواهد شد.

 

 

کد خبر 1001524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha