مدارس برای مبارزه با اعتیاد بستر مناسبی دارند

کرمی گفت: مدارس به عنوان مراکز تعلیم و تربیت، مکان مناسبی برای اجرای فعالیت‌های مبارزه با اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی هستند و باید مورد توجه قرار بگیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سلیمان کرمی»، امروز (سه شنبه 18 آذر) در جلسه هم‌اندیشی طرح «یاریگران زندگی» و در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: اجرای این طرح نقش مهمی در مهار اعتیاد به مواد مخدر و کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس افزود: مدارس به عنوان مراکز تعلیم و تربیت، مکان مناسبی برای اجرای فعالیت‌های مبارزه با اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی هستند و باید مورد توجه قرار بگیرند.

وی اضافه کرد: برای اجرای طرح «یاریگران زندگی» به حمایت مستمر والدین، مشارکت همسالان، حضور مداوم کادر مدیریتی و آموزشی مدارس و ... نیاز است.

کرمی با تاکید بر پیشگیری بیان کرد: با ارائه آموزش و آگاهی بخشی در مدارس در زمینه پیشگیری از اعتیاد، می توان در کنترل و مهار آسیب‌های اجتماعی جامعه موفقیت مطلوبی کسب کرد.

وی ادامه داد: لازم است تا با ایجاد کانون «یاریگران زندگی» در بستر سامانه «شاد» و بستر فضای مجازی به ارائه آموزش های لازم درباره پیشگیری از اعتیاد پرداخته شود.

کرمی تصریح کرد: برای پیشگیری از اعتیاد و آسیب های ناشی از آن به تعامل تمامی دستگاه ها و سازمان ها نیاز داریم تا بتوانیم فرهنگ سازی مطلوبی در جامعه داشته باشیم.

خاطر نشان می شود، طرح «یاریگران زندگی» توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر تهیه و تدوین شده است و در قالب یک تفاهم‌نامه‌ با وزارت آموزش ‌و پرورش امسال ۶۰ درصد و سال ۱۴۰۰، صد درصد مدارس مقاطع ابتدائی، متوسطه اول و دوم استان فارس را تحت پوشش قرار می‌دهد.

کد خبر 1001547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha