برگزاری برنامه ها با محوریت شهید سلیمانی/ لزوم تبیین نقشه راه جدید ذیل برنامه قرآنی کارگروه دهه فجر

همزمان با برگزاری کارگروه قرآنی بزرگداشت شهید سلیمانی و ایام الله دهه فجر بر لزوم تبیین نقشه راه جدید ذیل برنامه ها و معارف قرآنی گذشته تاکید شد.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام مهدی اخوان صباغ در جلسه اعضای کارگروه قرآن ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی و کارگروه قرآن سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی که صبح امروز در سالن جلسات دارالقرآن الکریم این سازمان برگزار شد با اشاره به اهم برنامه های این کارگروه با عنوان حاج قاسم سلیمانی و دهه فجر گفت: امسال همزمان با سالگرد شهادت شهید والامقام حاج قاسم سلیمانی تا پایان ایام دهه فجر به مدت 40 روز برنامه های فرهنگی و قرآنی برگزار می شود.

 

رییس سازمان دارالقرآن الکریم با اشاره به اهم برنامه های کارگروه قرآن ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی در سال گذشته گفت: این کار گروه سال گذشته همزمان با شهادت شهید سلیمانی ستادی را فعال نمود و پس از آن در ایام دهه فجر با نام و یاد این شهید بزرگوار برنامه های خود را اجرا کرد که از مهمترین آن می توان به تجدید میثاق با آرمان های امام خمینی (ره) با حضور قاریان و اساتید قرآنی در حرم مطهر امام خمینی (ره) اشاره کرد.

 

حجت الاسلام اخوان صباغ تصریح کرد: اولین نقطه حرکت کاروان قرآنی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی عزیمت به استان کرمان دیار شهید سلیمانی بود و در کنار این برنامه پویش های ملی ختم قرآن با 700 هزار ختم برای شادی روح شهید سلیمانی اهدا شد.

 

وی افزود: محافل قرآنی در 31 استان کشور با مشارکت صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، شهرداری ها، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش جمهوری اسلامی ایران، شورای عالی قرآن و سایر نهادها با قوت و اثربخشی بیشتر برگزار شد. امسال نیز این برنامه ها به روال گذشته برگزار می شود و تنها پیوست پروتکل های بهداشتی با توجه به شیوع بیماری کرونا در آنها لحاظ می شود.

 

 

بنا بر این گزارش، نصر الله لطفی، قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به لزوم طرح برنامه های جدید در ایام الله دهه فجر برای برگزاری هرچه بهتر فعالیت های کارگروه قرآن ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: باید ذیل تمام برنامه های گذشته همچون محافل قرآنی، کرسی های تلاوت نقشه راه و باب جدیدی را اتخاذ کنیم. بر همین اساس دشمن در ایام الله دهه فجر سعی بر تطهیر نظام طاغوتی و وارد کردن شبهات به انقلاب اسلامی دارد لذا برگزاری برنامه های قرآنی می تواند فرصتی مناسب برای پاسخگویی به این شبهات باشد.

 

وی با بیان این مطلب که باید از حداکثر ظرفیت رسانه ای در اجرا کردن برنامه های کارگروه قرآن ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استفاده کرد، تصریح کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای ترویج فعالیت های قرآنی در این ایام نباید از کارهای اصلی و میدانی غفلت نمود.

 

شایان ذکر است، در این کارگروه قرآن ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی نمایندگانی از ارتش جمهوری اسلامی ایران، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، شورای عالی قرآن، شهرداری تهران، اتحادیه و تشکل های موسسات قرآنی، خیرین قرآنی، شبکه قرآن و معارف سیما ضمن سخنرانی به تشریح برنامه های قرآنی خود در دستگاه ها و موسسات پرداختند. 

کد خبر 1001576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha