سیرنزولی شیوع کرونا در کهگیلویه و بویراحمد

یزدان پناه از سیر نزولی شیوع بیماری کرونا در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در گچساران، امروز سه شنبه (۱۸ آذر) «پرویز یزدان پناه» گفت: در روز‌های گذشته شیوع بیماری کرونا در استان سیر نزولی داشته و در صورت ادامه این روند نزولی در روز‌های آینده، برخی شهرستان‌ها از وضعیت قرمز کرونایی خارج می‌ شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، همکاری مردم را یکی از راهکار‌های مهم برای تحقق این موفقیت در استان دانست و اظهار کرد: در سه روز گذشته تعداد بستری شدگان در بیمارستان‌های کرونایی در استان از ۴۸۰ نفر به ۲۸۰ نفر و همچنین تعداد بیماران کرونای قطعی در استان از ۱۹۰ نفر و ۱۲۵ نفر کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه در این مدت آمار بیماران بستری شده در بخش‌ های ویژه از ۳۰ نفر به ۲۶ نفر و تعداد بیماران زیر دستگاه بیهوشی از ۷ نفر به ۲ نفر کاهش پیدا کرده است، افزود: درصد بهبود یافتگان بیماران کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد از ۶۵ درصد به ۸۶ درصد افزایش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به اینکه تعداد فوتی‌های روزانه بیماران کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد از ۷ نفر در ۳ روز گذشته به ۲ نفر کاهش یافته است گفت: در این مدت درصد تست‌های مثبت بیماران کرونایی در استان نیز ۲۰ درصد کاهش را نشان می‌ دهد.

یزدان پناه علت کاهش شیوع بیماری در ابعاد مختلف در استان کهگیلویه و بویراحمد را همکاری مردم، رعایت دستور العمل‌ های بهداشتی و اجرای موفق طرح جامع محدودیت‌ های کرونایی در شهر‌های قرمز استان اعلام کرد و افزود: در صورت تداوم این همکاری و رعایت محدودیت‌های کرونایی، امیدوار به کنترل بیماری کرونا در کهگیلویه و بویراحمد با کمک مردم هستیم.

وی با بیان اینکه از سوی وزارت بهداشت و درمان، استان کهگیلویه و بویراحمد سومین استان موفق کشور در کنترل کرونا اعلام شده است، اظهار کرد: با انجام تمهیدات و ایجاد زیر ساخت‌ های لازم، ظرفیت تشخیص کرونا در کهگیلویه و بویراحمد از ۴۰۰ تست به ۷۰۰ تست در روز رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، رعایت دستورالعمل‌ های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را مهمترین راهکار برای مقابله با کرونا و کاهش شیوع این بیماری در استان دانست و افزود: مردم با پرهیز از تجمعات و دورهمی‌ های خانوادگی نسبت به قطع زنجیره انتقال این بیماری و کنترل آن همکاری کنند.

یزدان‌ پناه تعداد افراد فوت شده ناشی از ابتلا به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد را ۳۵۰ نفر اعلام و خاطر نشان کرد: ازابتدای شیوع بیماری کرونا تا کنون ۱۷ هزار و ۹۶۲ بیمار کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد نیز بهبود پیدا کرده اند.

 
کد خبر 1001585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha