پوستر سی و یکمین جشنواره تئاتر کردستان  رونمایی شد

پوستر سی و یکمین جشنواره تئاتر استان کردستان با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، شهردار سنندج و رئیس شورای اسلامی شهر سنندج رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، عبیدالله رستمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان  در این آئین رونمایی گفت: شهرداری و شورای اسلامی شهر سنندج در طول این چند ساله اخیر در همه برنامه های فرهنگی و هنری  شهر سنندج در نهایت تواضع همکاری همه جانبه با این اداره کل داشتند.

 

عبیدالله رستمی با اشاره به اینکه شهرداری سنندج، دبیری این دوره از جشنواره تئاتر استان را بر عهده دارد، اذعان داشت: همه شهروندان شهر از شهرداری و شورای اسلامی شهرها  انتظار کارهای عمرانی و مدیریت شهری را دارند، اما در واقع یکی از مهمترین نمودهای شهرها فعالیت‌های فرهنگی و هنری و همچنین ساخت فضاهای شهری با دیدگاه و نمادهای فرهنگی و هنری است.

 

وی افزود: پیگیری و تصویب شهر سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی از جمله کارهای فاخر و ماندگار در کارنامه شهرداری و شورای اسلامی شهر سنندج ثبت خواهد شد.

 

عبیدالله رستمی گفت: در راستا حمایت از شهر خلاق موسیقی انجمن موسیقی شاخه کردستان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال رایزنی برای راه اندازی مکتبخانه موسیقی در شهر سنندج هستند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اظهار داشت: شهرداری سنندج در همه فضاهای شهری سنندج که در حال ساخت و اتمام است با دیدگاه و نقطه نظرات فرهنگی و هنری اقدام به راه اندازی این مکان های نموده است اگر پارک 22 هکتاری دگران ساخته می شود در آن آمفی تئاتر روباز تعبیه می شود پارک مشاهیر کورد یکی از ماندگار ترین فعالیت های فرهنگی شهرداری است.

 

رستمی ضمن درخواست از شهردار و شورای اسلامی شهر سنندج برای کمک معیشتی به هنرمندان حوزه موسیقی اذعان داشت: صندوق اعتباری هنر کشور تاکنون به کلیه اعضای این صندوق در استان کردستان کمک ۱۵ میلیون ریال از طریق طرح هنر کارت اهدا کرده است ولی متاسفانه بعضی از هنرمندان موسیقی مشمول این طرح نشدند و به شدت نیاز به کمک دارند.

پوستر سی و یکمین جشنواره تئاتر استان کردستان توسط شعیب مکتبداری از هنرمندان گرافیست استان طراحی و ساخته شده است.

 

در مراسم رونمایی از پوستر سی و یکمین جشنواره تئاتر استان کردستان علاوه بر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان، شهردار سنندج و دبیر سی و یکمین جشنواره تئاتر استان کردستان، رئیس شورای اسلامی شهر سنندج، رئیس کمسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر سنندج و معاونین شهردار سنندج و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیراجرایی جشنواره حضور داشتند.

 

 

کد خبر 1001587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha